Gablini.hu / Hírek / Vezettük a két legsportosabb Kiát

Vezettük a két legsportosabb Kiát

Vezettük a két legsportosabb Kiát

Ha azt mondjuk, Kia, ma már jó eséllyel senki nem fintorog, ugyanakkor az autóbolondok izgalomba sem nagyon jönnek a dél-koreai márkáról beszélgetve. Jó kocsi − se több, se kevesebb. Az, amelynek a modelljeire 7 év a garancia, nem? De igen, az. És valami fura nevu és írásmódú az a típusuk, ami olyan, mint az Astra vagy a Golf, ugye? Bizony, o a cee'd, s már második generációjával van köztünk. Nos, ennek a cee'd kompaktnak a sportos verzióját, mit verzióját, verzióit készítette el a Kia, hogy megmutassa, o is tud ám sportos ferdehátút gyártani, és nem is akármilyet. Milyet? Röviden: korrektet, kényelmeset, kellemeset. Dögöset, puccosat. Részletek alant kétszer 204 lóerorol és 200 km/óra feletti nyugalomról a (dízel) Audi-kombik felségterületén.

Mert a München-közeli autobahn-szakaszon rövid ido alatt több (dízel) Audi-kombit láttunk, mint amennyi Magyarországon összesen futhat. Ott meno a kombi, nálunk nem annyira. És persze ott (már ahol nincs tiltás) akármennyivel is lehet menni, és ok akármennyivel, lazán 200 fölött utazgatnak, ha tudnak, ha van hely. Majd felbukkantunk mi, a Kia-újdonságokat nyüstölo horda, a négykarikás soforök meglátták a visszapillantóban a négyes jégkocka-féle LED-ágyút, s húzódtak lefele, ahogy kell. Illedelmesen, nem acsarkodva. Nem másztunk rájuk, nem villogtunk, nem dudáltunk, csupán illedelmesen és biztonságos távolságból érzékeltettük, hogy egy kompakt Kia is eldöcög túl a két kilón. Jó-jó, a 230-as végsebességig már nem egy rakéta, cserébe stabilan, közben nyilván ordítva és zajosan üzeni: tessenek engem komolyan venni!

Csak annyira túljátszott, hogy levegye az embert a lábáról. Jól csinálja, nem? Csak annyira túljátszott, hogy levegye az embert a lábáról. Jól csinálja, nem? Csak annyira túljátszott, hogy levegye az embert a lábáról. Jól csinálja, nem?

Csak annyira túljátszott, hogy levegye az embert a lábáról. Jól csinálja, nem?

Felárért, de panorámateto is van

Felárért, de panorámateto is van

Az ötajtós cee'd GT és a háromajtós pro_cee'd GT üzenet. Üzenet a Kiától, hogy a feltörekvo koreai márkának is van már ha nem is sport-, de sportos autója. Európai tervezéssel és gyártással (a szlovákiai Zsolnán). És ez az elso lépcsofok, így kell nézni. Nem úgy, hogy jaj, ezek a koreaiak mit kepesztenek holmi 204 lóeros és 1,6 literes turbómotorral, míg a keményebb forró ferdehátúak 2,0 litereseinél 250 ló az alap... Különben borítékolható, hogy a nem túl távoli jövoben lesz ennél boven izmosabb Kia is, ám maradjunk a jelennél, két lábbal a földön, de mégiscsak az érzelmektol vezérelve.

Méretek

 

Hosszúság x szélesség x magasság [mm] 4310 x 1780 x 1470 (pro_cee'd GT: 1430)
Tengelytáv [mm] 2650
Nyomtáv elöl/hátul [mm] 1545/1553
Hasmagasság [mm] 140
Csomagtér [l] 380-1318 (pro_cee'd GT: 1225)
Minoségérzet, sok-sok gomb, logók, modern ívek, színek, betétek

Minoségérzet, sok-sok gomb, logók, modern ívek, színek, betétek

Ilyen GT-üzemmódban

Ilyen GT-üzemmódban

Mert érzelmekrol volt szó a sajtótájékoztatón, olyasmirol, ami eddig nem igen jellemezte a Kiát. Azt a Kiát, amelyrol az embernek a funkcionális, racionális, biztonságos és megbízható szavak tolulnak az agyába. Továbbá a nem sportos, a nem fiatalos és a nem élmény vezetni szókapcsolatok. Nem mi mondjuk, a gyári illetékes mondta. És azt is, hogy brandépítés van plusz (irgalmatlan befektetéssel és tempóban) elore menekülés, palettabovítés egy olyan helyzetben, ahol és amikor az európai autópiac durva mélyrepülést él meg. A Kia meg köszöni, megvan, no és no a konszerntestvér Hyundai kezét fogva, s pillanatnyilag az egyik legsikeresebb mainstream márka a vén kontinensen. Mégane RS, Focust ST, Astra OPC, stb.? Nem, nem ok, most még nem ok az ellenfelek. Voltaképp a Golf GTI, az Octavia RS sem. "Kelloen" gyors, kényelmes és praktikus, hétköznapi autó akar lenni a két cee'd GT, és passz.

Helybol elöl-hátul boven van, a Recaro isteni, csak az üléspozíció magas Helybol elöl-hátul boven van, a Recaro isteni, csak az üléspozíció magas

Helybol elöl-hátul boven van, a Recaro isteni, csak az üléspozíció magas

1.6 Turbo, 204 LE, 265 Nm. Van ám mellé komoly súly is, 1,4 tonna

1.6 Turbo, 204 LE, 265 Nm. Van ám mellé komoly súly is, 1,4 tonna

A futólag már említett motor a közvetlen befecskendezéses szívó 1.6 GDI turbóval lélegeztetett változata még egyszer: 1,6 literbol 6000-nél 204 lóerovel, a nyomaték meg tisztes 265 Nm percenkénti 1750-4500 közti fordulaton. A 100-as sprintido 7,7 mp, a végsebesség 230 km/óra. Hajtás elöl, a váltó 6 fokozatú kézi, a felfüggesztés elöl MacPherson, hátul multilink. A futómu egyébként 2, azaz ketto mm-rel szolidan ültetett a polgári cee'dhez képest, finomhangolását például a Nordschleifén is végezték. Elárulták, hogy a legjobb körido 8:45 perc volt, annyi, mint a parádés Toyota GT86-osé is... Feszesebb a lengéscsillapítás, vastagabbak a kanyarstabilizátorok, keményebbek a szilentek, csekélyebb az oldaldolés és az alulkormányzottság.

A gyakorlatban mindez úgy fest, hogy bármiféle sperr híján is klasszul kanyarodik az autó, de nem ráz veszettül még a kerékjáratokat böcsülettel kitölto 18 colos, 225/40-es Michelin papucsokkal sem. A féktárcsa elöl hutött és 300, hátul tömör és 284 mm átméroju, a fékút 100-ról 36,4 méter. A változó rásegítésu elektromos szervokormány 2,85 fordulatos, csöppet lehetne kisebb és vaskosabb, de így is rendben van. A váltó határozottan, pontosan kapcsolható, a kettes 100 elott egy hangyányival forog le, a hatodik 60 alatt is szúrható, elbírja.

Muszaki adatok

 

  Kia cee'd GT Kia pro_cee'd GT
Motor benzin benzin
Hengerurtartalom [cm3] 1591 1591
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 204 (6000) 204 (6000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 265 (1750-4500) 265 (1750-4500)
Végsebesség [km/h] 230 230
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 7,7 7,7
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 7,4 7,4
CO2-kibocsátás [g/km] 171 171
Saját tömeg [kg] 1382 1359
Belsosáv-takarító Kia? Igen, elsosorban a LED-es "jégkockáknak" köszönhetoen

Belsosáv-takarító Kia? Igen, elsosorban a LED-es "jégkockáknak" köszönhetoen

Sok más márkát belelátni, de nem baj, jó lett az eredmény

Sok más márkát belelátni, de nem baj, jó lett az eredmény

Milyen a hangja? Visszafogottan vérpezsdíto. Amúgy rövidebb a szívórendszer, nagyobb átméroju a kipufogó, gyorsításnál meg 4000-ig 10 dB-lel hangosabb a GT, mint a standard cee'd. Ülés? Recaro. Kényelmes, az oldaltartása és a deréktámasza is szuper, de magasan trónolunk benne, sajnos nem lehet jó mélyre engedni. A sportos hangulatot még fémpedál és vöröses megvilágítás meg varrás hivatott fokozni, illetve kétféle megjeleníthetoségu a muszerfal − ha nem tetszik az analóg üzemmód a hagyományos sebességmérovel és a szokásos infókkal, akkor a GT-gombra bökve nagy sárga számok mutatják a tempót, s látni a nyomatékot és a turbónyomást is.

Stop-start rendszer nincs, a gyári kombinált fogyasztás 7,4 l/100 km. Szóval 8,5-9 literrel el lehet karistolni. A cee'd GT méreteivel és helykínálatával azt adja, amit a mezei cee'd is (ergo tágas elöl-hátul), a nála 4 centivel alacsonyabb, B-oszlopát 220 mm-rel hátrébb hordó, sajátos hátsó lámpával operáló háromajtós pro_cee'd GT hátsó fejtere némileg kisebb, de átlagtermettel abszolút élheto. A csomagtartó 380 literes.

Elég nagy a csomagtartó, kisebb-nagyobb tárolóhelyekben sincs hiány. Az elektromos kézifék oldásához valamiért rá kell lépni a fékpedálra Elég nagy a csomagtartó, kisebb-nagyobb tárolóhelyekben sincs hiány. Az elektromos kézifék oldásához valamiért rá kell lépni a fékpedálra Elég nagy a csomagtartó, kisebb-nagyobb tárolóhelyekben sincs hiány. Az elektromos kézifék oldásához valamiért rá kell lépni a fékpedálra

Elég nagy a csomagtartó, kisebb-nagyobb tárolóhelyekben sincs hiány. Az elektromos kézifék oldásához valamiért rá kell lépni a fékpedálra

A képekrol biztosan átjön, de talán még érdemes megemlíteni, hogy a két GT lökhárítójával, hutomaszkjával, lámpáival, nappali menetfényével, ködfényszórójával, dupla kipufogóvégével, diffúzorjával, piros féknyergeivel is más, mint az eddig ismert és látott cee'd modellek. A premiert egy 1st Edition névre hallgató pro_cee'd GT limitált széria ünnepli spéci háromrétegu fehér fénnyel, orrán piros díszléccel, fényes fekete tükörházzal, megvilágított küszöblogóval, pirosas lábtérvilágítással, kettos, vörös varrású velúrszonyeggel, sorszámozással.

Árak

Base 6 279 000 Ft
Mid 6 679 000 Ft
1st Edition 7 879 000 Ft

Felszereltség? Gazdag. Base, tehát alap − egyebek mellett − a (szerencsére ki is kapcsolható) ESP, a 6 légzsák, a keréknyomás-ellenorzo rendszer, a kétzónás automata klíma, a tolatóradar, a tempomat, a telefonkihangosító a kanyarlámpa, a LED-es nappali menetfény, irányjelzo, hátsó lámpa is. Ennek az (akciós) ára 6,28 millió forint. (Az árlistán a Kia-importor a csábítóbbnak ígérkezo pro_cee'd GT-t hirdeti, de a vele azonos árú ötajtós GT is rendelheto. Augusztustól.)


Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom