Gablini.hu / Hírek / Vége a titkolózásnak

Vége a titkolózásnak

Vége a titkolózásnak
A Kia a folyamatosan kiszivárogtatott fotók után ezúttal végre – néhány utastérről készült képpel karöltve – megnyitotta az információcsapot is a vadonatúj Sportage-dzsel kapcsolatban. A dél-koreaiak közepes SUV-járól így immáron gyakorlatilag minden fontos információt megtudhattunk, így már csak annyi van hátra, hogy élőben is megcsodáljuk a Frankfurti Autószalonon.
 
Az újdonság formáiról már többször is hosszasan értekeztünk, a Kia azonban ezúttal megosztotta velünk a Sportage pontos adatait is. Nagy meglepetést ugyan nem okozott, de biztossá vált, hogy hosszban 4 centimétert, míg a tengelytáv esetében 3 centimétert nőtt az új generáció, melynek így a 4,48 méteres hosszához 267 centiméteres tengelytáv társul. Az 1635 mm-es magasság maradt a régi, azonban a légellenállási együtthatót sikerült 0,35-ről 0,33-ra szorítaniuk a mérnököknek.
 

A külső növekedésnek hála az utastér is szellősebb lesz az elődnél: míg a csomagtér közel 40 literrel, 503 literesre nőtt – ahogyan az üzemanyagtartály is 58 helyett 62 litert tud befogadni. A keréktárcsák esetében 16 és 19 colos méretek között választhatnak majd a vásárlók, és a Sportage-hez elérhető lesz a márka többi modelljéhez már bemutatott GT Line csomag. Ez egyébként különleges, 19 colos keréktárcsákkal, sportosabb lökhárítókkal, négyszögbe rendezett LED-es nappali menetfényekkel, dupla kipufogó-kivezetéssel, fémszínű diffúzorral és gyorsabbra hangolt futóművel jár együtt.
 
A dél-koreaiak a motorpalettával kapcsolatban sem titkolóznak tovább: benzines fronton az 1,6 literes GDI-vel találkozhatunk, melynek szívó változata 132 lóerőt és 161 Nm-es csúcsnyomatékot, míg turbós verziója 177 tagú ménest és 265 Nm-t bocsát majd a sofőr rendelkezésére. Természetesen öngyulladós erőforrásokkal is elérhető lesz a Sportage, méghozzá a jól ismert, 115 lóerős 1,7 literes CRDi, valamint a frissített 2-literes egység képében. Utóbbi két teljesítményszinten, 136 lóerővel és 373 Nm-rel, valamint 184 tagú ménessel és 400 Nm-rel lesz elérhető.
 

A dél-koreaiak hatfokozatú manuális, hatfokozatú bolygóműves automata, illetve egy új, hétfokozatú duplakuplungos automataváltóval kínálják majd az újdonságot – természetesen erőforrástól függően. Az utastérbe csöppenve az elődnél jóval komolyabb, elegánsabb és jobb minőségű formákkal és anyagokkal találkozhatunk, melyek a Sorentóból lehetnek ismerősek. A középkonzol tetején egy 6 vagy 7 colos érintőképernyő foglalhat majd helyet a Kia új rendszerével, míg az alapáron járó, 6-hangszórós, 160 Wattos audiorendszert felárért 320 Watt összteljesítményű, 8-hangszórós JBL rendszerre cserélhetik majd a vásárlók.

A gyáriak arra is büszkék, hogy elöl és hátul is 1-2 centivel nőtt a fej- és a lábtér, felár ellenében pedig fűthető, a sofőr esetében 10, az utas oldalán pedig 8 irányba állítható elektromos fotelek is elérhetőek lesznek. A hátsó utasokról sem feledkeztek meg: a második sorban 17 lehetséges pozíció közül választhatnak az ott helyet foglalók, mely a háttámlák dőlésszögének állításával és az ülőlapok ide-oda csúsztatásával lehetséges – de a két szélső utas számára akár ülésfűtés is elérhető.
 
A kényelem és a komfort javítás nem merült ki az új székekkel, ugyanis a hangszigetelésen is sokat fejlesztettek a mérnökök, így elmondásuk szerint a Sportage a kategória egyik leghalkabb tagja lesz. A biztonságra is kellő hangsúlyt fektettek a gyáriak, ugyanis a rengeteg légzsák mellett automatikus vészfékrendszer, sávtartó asszisztens, automatikus távolsági fényszóró, sebességkorlátozásra figyelmeztető rendszer, holttérfigyelő és keresztirányú forgalomra figyelmeztető megoldás is elérhető lesz.
 

A Sportage tehát majdnem minden titkát felfedte, azonban ezzel csak még kíváncsibbá tettek minket a gyáriak. Mindenesetre nem kell már sokat várni, hogy valóban az összes adatra fény derüljön, és élőben is megcsodálhassuk a vadonatúj Kiát, de addig is maradnak a képek.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom