Gablini.hu / Hírek / Válságban is van nyero autómárka

Válságban is van nyero autómárka

Válságban is van nyero autómárka
Tavaly már az ötödik egymást követo évben csökkentek az autóeladások Európában, ebbol azonban nem minden márka került ki vesztesen: a Hyundai/Kia, az Audi, a Land Rover, a Jeep és a Škoda új modelljeinek köszönhetoen növelni tudta eladásait - írja az Automotive News Europe autóipari hírportál.

Ahhoz képest, hogy 2012-ben az európai autópiaci forgalom 8 százalékkal 12,6 millióra csökkent, a Land Rover eladásainak 35 százalékos növelésével rekord számú, 100 698 autót értékesített. A márka eladási sikere elsosorban a Range Rover Evoque modellnek volt köszönheto, amibol 50 ezret, az elozo évinek háromszorosát értékesítettek. A Land Rover eladásainak további növekedését várja, mivel az Evoque népszerusége nem csökken, és az idén mutatja be a Range Rover negyedik generációját.

A második legnagyobb növekedést a Jeep érte el Európában tavaly: eladásait 19 százalékkal 28 ezerre növelte, 2011-ben az elso volt a Jeep növekedés tekintetében Európában.  A Jeep jót tett a Fiatnak, hiszen az olasz konszern márkái ez volt az egyetlen, amely növelni tudta értékesítési számát. A többi Fiat márka kétszámjegyu százalékos csökkenést szenvedett el.

A "tömegautók" között a dél-koreai Hyundai és Kia márka, valamint a Škoda jött ki nyertesen tavaly az európai autópiaci visszaesésbol. A Kia 15 százalékkal 337 ezerre, a Hyundai pedig 9 százalékkal 432 ezerre növelte értékesítését. A két márka együttesen a nyolcadik legnagyobb piaci szereplo Európában a Volkswagen, a PSA/Peugeot-Citroën, a Renault, a General Motors, a Ford, a BMW és a Fiat után. A Škoda tavaly 491 ezer autót adott el, 2 százalékkal többet, mint 2011-ben.

A prémium kategóriában az Audi került ki gyoztesen az elsoségért folytatott versenybol Európában. A Volkswagen leányvállalata eladásait 4 százalékkal 704 ezerre növelte. Az értékesítési ranglista második helyezettje, a BMW 641 ezer autót adott el, gyakorlatilag ugyanannyit mint egy évvel korábban, a harmadik helyen álló Mercedes-Benz pedig 586 ezer autót, egy százalékkal kevesebbet, mint 2011-ben.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom