Gablini.hu / Hírek / Új generációjába lépett a Kia Ceed

Új generációjába lépett a Kia Ceed

Új generációjába lépett a Kia Ceed

2006 decemberében, a Kia szlovákiai üzemében megkezdődött az első generációs cee’d sorozatgyártása, az eltelt 12 évben több mint 1,28 millió autó készült összesen. A modell nevének megújuló írásmódjával – cee’d helyett mostantól Ceed – teszi még egyértelműbbé, hogy kimondottan az európai közönség számára, európai formatervvel készült: erre utal az angol Community of Europe, with European Design-ból származtatott modellnév. A második generációs cee’d-ből – 2012-es bevezetése óta – több mint 640 000 talált gazdára. A legújabb Ceed a várakozások szerint még nagyobb arányban részesül majd a Kia európai eladásaiból.

A C-szegmens (más néven az európai alsó-középkategória) 2017-ben az újautó-eladások 22 százalékát tette ki a kontinensen; ez a méretosztály stabilan egyike a legtöbb autót értékesítő két kategóriának. A kifutó cee’d 2017-ben a Kia Motors európai eladásainak 16 százalékáért felelt; így a Sportage szabadidőautó mellett ez a típus töretlenül az egyik legkeresettebb autó a márka európai palettáján.

A Stinger érzelmekkel telített dizájnját megöröklő új Ceed elődjénél is magabiztosabb megjelenést közvetít. A második generációs modellnél szélesebb és alacsonyabb, nagyobb hátsó túlnyúlású új Ceed hátratolt utasfülkéje érettebbé, sportosabbá teszi az autó sziluettjét. Az előd lekerekített éleit egyenes vonalak váltják fel, az orr még szélesebb “tigrisorr” hűtőmaszkot és alsó légbeömlő nyílást kap, a homlokzatot precízen megrajzolt, lineáris idomok keretezik.

Az újonc alapkivitelben megkapja a LED-es “jégkocka” nappali fényeket, amelyek eddig a GT és GT-Line sajátjai voltak. Az új modellen is megjelenik az a széles C-oszlop, amely az elmúlt években a Kia védjegyévé vált, és amely még inkább kihangsúlyozza a hátratolt utastér hatását. Hátul új LED-es nappali helyzetjelzők teszik kiválóan láthatóvá és azonnal felismerhetővé a Ceed-et. A karosszéria egyenes vonalaival és a hátsó ajtó tetején elhelyezett diszkrét légterelővel a Ceed összességében stabilabb kiállást mutat.

A beltérben minden eddiginél jobb ergonómia várja az utasokat, a felhasznált anyagok általános minősége jelentősen javult. A belső tér kialakítása a legújabb generációs Kia modellek dizájnját követi. A műszerfal vízszintesen kétfelé osztott: a felső részen az érintőképernyős infotainment rendszer helyezkedik el, míg alul az audiorendszer, valamint a fűtés és szellőzés kezelőszervei. A középkonzol enyhén a vezetőülés felé fordul. A felületek dekorációi fémhatásúak vagy selyemfényűek, a kárpitok választéka a különféle szövetektől a mesterséges bőrön át a természetes bőrig bőséges.

A Kia új K2 padlólemezére épülő új Ceed 20 mm-rel szélesebb (1800 mm) és 23 mm-rel alacsonyabb (1447 mm) a kifutó modellnél. A tengelytáv változatlanul 2650 mm, ám az első túlnyúlás 20 mm-rel rövidebb (880 mm), a hátsó pedig ugyanennyivel hosszabb (780 mm) lett. A Ceed új padlólemeze gazdaságosabb helykihasználást tett lehetővé: hátul jelentős mértékben nőtt a vállszélesség (most 1406 mm, ami 34 mm-rel több), továbbá a 15 mm-rel mélyebb üléspozícióval több hely jut a lábaknak. Bár a tetővonal sportosan alacsony, elöl mélyebben ül a vezető és itt is nagyobb a fejtér, mint korábban (most 987 mm). Hátul ugyancsak megnőtt a belmagasság. A csomagtartó 15 literrel nagyobb mint volt, 395 literes. A pakolás is könnyebb, mert a rakodóperem az elődénél 87 mm-rel alacsonyabb.

A új Ceed Sportswagon az ötajtóshoz hasonlóan 20 mm-rel szélesebb (1800 mm) és 20 mm-rel alacsonyabb (1465 mm) a kifutó modellnél. A tengelytáv változatlanul 2650 mm, az autó teljes hosszúsága 4600 mm, amely így 95 mm-rel kerekedik felül elődjén és ezzel nagyobb csomagteret is biztosít. A csomagtartó 72 literrel (14%-kal) nagyobb, mint korábban volt, most 600 literes – ez kiváló érték, majdnem eléri az etalonnak tekinthető Skoda Octaviájét, és sok középkategóriás modellénél is kedvezőbb.

A hátsó üléstámlák praktikusan 40:20:40 arányban osztottak és könnyen – akár a csomagtérből is – egyetlen gombnyomásra előredönthetők. A lehajtott üléstámlákkal teljesen sík rakodófelület alakítható ki. Minden Ceed Sportswagon felemelhető csomagtérpadlója alatt rekeszek találhatók a kisebb holmiknak, és a nagyobb tárgyak rögzítésére is sok a lehetőség. Nagymértékben növeli a Sportswagon használhatóságát a tetősín-pár, amelyre többféle kiegészítő is rögzíthető. A vásárlók választhatják az okosajtót is, amely automatikusan, kéz érintése nélkül nyílik, ha az autó mögött állva érzékeli annak kulcsát – ez rendkívül praktikus, ha csomagokkal a kézben érkezünk a kocsihoz. Ügyes kiegészítőkből sincs hiány, az utas- és csomagtér hálóval szeparálható el, míg a csomagokat szállításnál, szintén hálóval, vagy sínen csúsztatható elemekkel rögzíthetjük biztonságosan.

Az utastérben új technológiák széles kínálata nyújt minden eddiginél magasabb szintű kényelmet és praktikumot. Az infotainment rendszer 5,0, 7,0 vagy 8,0 colos érintőképernyővel érhető el, de minden esetben alapfelszerelés a teljes körű Bluetooth okostelefon integráció (Apple CarPlay és Android Auto). A Drive Mode Select kapcsolóval kiválasztható normál vagy sport üzemmód segítségével a vezető testre szabhatja az autó által kínált vezetési élményt. A rendelhető felszerelések listáján fűthető első szélvédő, vezeték nélküli okostelefon töltő, fűthető, szellőztetett első ülések, valamint fűthető hátsó ülések is szerepelnek.

Biztonsági alapfelszerelés az adaptív távolsági világítás, a vezető éberségét felügyelő rendszer, a sávtartó, valamint az automata ütközés-megelőző funkcióval kiegészített, ráfutásos balesetekre figyelmeztető berendezés. S az új Ceed az első olyan, Európában forgalmazott Kia modell, amelyet 2-es szintű önvezető funkcióval (sávkövető asszisztens technológiával) szereltek fel. A rendszer a felfestéseket azonosítva képes sávjában tartani a járművet autópályán, valamint az elöl haladó járművek viselkedése függvényében szabályozni a gyorsítást, a lassítást és a kormányzást is. A további vezetőtámogató rendszerek között megtalálható az intelligens sebességtartó automata Stop&Go funkcióval, a holttérfelügyeleti rendszer és hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, az automatikus parkolást segítő rendszer, valamint a ráfutásos ütközésre figyelmeztető berendezés. Utóbbi része a gyalogosfelismerő is.

Az új Ceed család hajtásáról többféle korszerű erőforrás gondoskodik. A benzines kínálatban megtalálható a Kia népszerű háromhengeres, 1,0 literes T-GDi motorjának modernizált, 120 LE-s változata, valamint az új 1,4 literes T-GDi erőforrás is. A korábbi 1.6 GDI motor helyébe lépő új „Kappa” sorozatú 1.4 T-GDi legnagyobb teljesítménye 140 LE. A feltöltött motor a korábbinál szélesebb nyomatéksávval dolgozik, így változatosabb menethelyzetekben jobb gázreakciót mutat, miközben károsanyag-kibocsátása is csökkent. A kínálat tagja lesz még a jól ismert 100 LE-s, 1,4 literes MPI benzinmotor is.

Az új Ceed minden változata már a Kia Motors vadonatúj fejlesztésű “U3” dízelmotorjával fut. A legújabb, a szigorú Euro 6d TEMP károsanyag-kibocsátási norma által előírtnál is kedvezőbb emisszióra képes 1.6 CRDi erőforrás SCR aktív emissziószabályozása nagymértékben csökkenti a kibocsátott károsanyagok mennyiségét. A 115 és 136 LE-s kivitelben választható motor legnagyobb forgatónyomatéka 280 Nm. Az “U3”-as dízellel szerelt Ceed CO2 kibocsátása a várakozások szerint az új WLTP vizsgálatokon 110 g/km alatt marad. Az összes motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik, továbbá az új 1.4 T-GDi és 1.6 CRDi motorokhoz megrendelhető a Kia hétfokozatú, duplakuplungos 7DCT robotváltója.

Az új ötajtós Ceed gyártása májusban, a kombi gyártása augusztusban kezdődik a szlovákiai Zsolnán működő Kia üzemben. A modellek értékesítése pedig 2018 negyedik negyedévében indul. Természetesen az új Ceed-re is érvényes a 7 éves, 150 000 kilométeres újautó-garancia.

Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom