Gablini.hu / Hírek / Új cégautó Koreából, sok extrával: Hyundai i40

Új cégautó Koreából, sok extrával: Hyundai i40

Új cégautó Koreából, sok extrával: Hyundai i40

Nagy, hosszú, lapos és sportos. Nagyjából így írhatnánk le néhány szóval a Hyundai legújabb és a cég számára talán legfontosabb modelljét, a középkategóriában debütáló i40-est. Ha egy kicsit jobban megnézzük, akkor egy elegáns, gazdagon felszerelt, tisztességes dizájnnal és kivitelezéssel megáldott vonzó kombit láthatunk benne, amely családoknak éppúgy okos választás lehet, mint a céges vásárlóknak.

Mondeo, és a Passat a cél

A belső tervezésénél valószínűleg egy atomjaira szedett Mondeót nézegettek a belsőépítészek, mert a hangulat és a formák nagyon hasonlóak. Az anyagminőség hibátlan, az összhang ízléses, és a kivitelezéssel sincsenek problémák. Sajnos a Hyundai képtelen elszakadni a kék háttérvilágítástól, így az i40-esben is szemkápráztató színű fényben derengenek a kivilágított gombok, kapcsolók, de reméljük, egyszer kifogynak abból a több konténernyi kék LED-ből, amihez évekkel ezelőtt juthattak igen jutányos áron.

Ülései felszereltségi szinttől függően fűthetőek, - a hátsók is - szellőztethetőek, illetve az elsők emelhetőek is. Hely bőven van az autóban, elől, hátul egyaránt, egyedül a három darabból álló impozáns üvegtető vesz el egy jó darabot a fejtérből. Én 190 cm-rel még éppen elfértem görnyedés nélkül a legalsó állásba beállított ülés és az üvegbura közti térben.

Jól fogy a Hyundai

Az i40-es kombi és szedán változata egyaránt Ulsan-ban, Koreában készül, és onnan utazik Európába. Bár az autót Európában tervezték, és főként az európai vásárlók igényei szerint hangolták, az európai gyártást a nosovicei gyár teljesen lekötött kapacitása miatt már nem tudták megoldani. A cseh gyárban a megnövekedett igények kielégítése érdekében nemrég álltak át a három műszakos gyártásra.

Koreai Passat

Stílusában, megjelenésében az i40-es ugyan közelebb áll a Mondeóhoz, mégis inkább a kategória egyik etalonjának számító Passathoz hasonlítják, több szempontból is. A Hyundai feláras extrákat is tartalmazó, zöld változatának CO2 kibocsátásától kezdve egészen a csomagtartó alsó peremének magasságáig.

Nincs ez másként az értékvesztéssel sem, ebben a műsorszámban is a Passathoz hasonlítja magát a Hyundai. Míg az i40-es előre, 90 000 futott kilométerrel és hároméves korral kalkulált maradványértéke 44,5 százalék, addig a Mondeo, Insignia ennél többet veszít értékéből, (43,3, illetve 43,5 százalék) míg a VW Passat fél százalékkal jobb eredményre képes. (45 százalék) Más kérdés, hogy szerintem az előzetesen, égig érő papírhalom mögött megtippelt értéktartás nagyjából annyira egzakt tudomány, mint a kávézaccból történő forint-svájci frank árfolyamjóslás. De valljuk be, jól hangzik.
*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek konkrét árajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom