Gablini.hu / Hírek / Több mint 300 kilométeres hatótáv a Hyundai Ioniq Electricben

Több mint 300 kilométeres hatótáv a Hyundai Ioniq Electricben

Több mint 300 kilométeres hatótáv a Hyundai Ioniq Electricben

Nagyobb akku, gyorsabb töltés, hosszabb hatótáv - így újult meg a Hyundai Ioniq Electric

Év elején frissült a hibrid Hyundai Ioniq, most az elektromoson a sor, a kiváló alaktényezőjű, alacsony fogyasztású modell nagyobb akkumulátort és gyorsabb töltést is kapott.

 
Új az első lökhárító és a hűtőmaszk is, formásabb is lett az Ioniq
 

A koreaiak ismét odateszik magukat, ahogyan hatalmas gurítás volt az első Kia Ceed/Hyundai i30 páros, most a Kia e-Niro/Hyundai Kona is nagyon komoly ajánlat a villanyautók egyre bővülő piacán. A Hyundai azonban egy másik, kevésbé divatos, ám annál inkább józan villanyautót is kínál, ez pedig az Ioniq, ami a Toyota Priusok által is hangsúlyosan alkalmazott, kiváló alaktényzőjű Kamm-formával a lehető legszerényebb fogyasztást célozza. Az első Ioniq Electric is egy kifejezetten élhető modell volt, most viszont a korábbi 28 kWh-ásnál több mint harmadával nagyobb kapacitású, 38,3 KWh-ás akkumulátort kapott, amivel WLTP szerint is több mint 300 (konkrétan 311) kilométeres hatótávot ígér - és tegyük hozzá, a WLTP normát ismerve ez készpénznek is vehető, sőt, könnyedén túl is teljesíthető lesz.

 
Hátulról is üdébb
 

Az új akkumulátorral módosultak a töltési lehetőségek is, AC töltést az eddigi 6,6 helyett már 7,2 kW-tal, míg DC-t az eddigi 70 helyett csupán 60 kW-tal tud fogadni, ami valljuk be, nem egy nagy tragédia, hiszen még az ekkora teljesítményű DC-t töltő is ritka felénk. DC töltővel legjobb esetben 54 perc az akkumulátor 80%-os telítése, míg AC-vel 6 óra 15 perc a teljes töltés. Nem csak az akkumulátor, a villanymotor is "izmosodott", 120 helyett immár 136 lóerős (azaz kereken 100 kW-os), nyomatéka 395 Nm, amivel a 0-100-as sprint 9,7 másodperc, a végsebesség pedig 165 km/óra is lehet.

 
A belső legfeltűnőbb változása a kicserélt középkonzol
 
 
 
A tágas utastér új kárpitokat kapott
 

A frissítés a belteret is érintette, a legfeltűnőbb változás az új fedélzeti számítógép és az ő 10,25 colos érintőkijelzője. Érkezik okostelefonos applikáció, amiről a töltés felügyelhető, illetve a hőcserélős klíma is vezérelhető. Szabályozható a visszatáplálás mértéke, akár egypedálos vezetést is kaphatunk, az itt alapáron (a hibrid és a plug-in Ioniq esetén) TFT-s, 7 colos műszerblokk is variálható képű, a menetmódoknak megfelelően változik, az utastér új LED hangulatfényei mindenképp kék árnyalatot adnak, leginkább sötétben.

 
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom