Gablini.hu / Hírek / Szlovák rendszámom van, és nem félek használni

Szlovák rendszámom van, és nem félek használni

Szlovák rendszámom van, és nem félek használni

Nem félek, kezdi olvasónk a telefonban, bár bevallja, a munkahelyén dolgozó jogászokkal folytatott szeánszok ellenére még mindig nem tudja pontosan, vajon a kesztyűtartóba gyűjtött papírköteg elég lesz-e, ha egy igazoltató rendőr valóban elkezdi boncolgatni, jogosan vezeti-e a cége nevén lévő szolgálati autót.

Mivel a vállalkozás több országban is működtet telephelyet, a neve elhallgatását kérő T folyamatosan úton van. Évente simán összejön 80 ezer kilométer, amelyből 40 ezret tesz meg Magyarországon. A számok hallatán el is hisszük, hogy hozzá hasonlóan lehetnek még néhányan, akik az elmúlt év második felének kormányzati ötletdömpingje ellenére változatlanul Szlovákia, vagy más EU-s ország rendszámával autóznak, hiszen erről is szól az Európai Unió, legalábbis elvileg. Statisztika nincs, ezért legyenek ők mondjuk, egy nehezen fogyatkozó, több ezres csoport tagjai.

Nem tévedés, több ezer érintett autósról volt szó akkor is, amikor a parlament tavaszi ülésszakának végén kitalálták, hogyan lehetne visszaszorítani az illegálisan használt külföldi rendszámok mennyiségét. A rendőrség szerint eddig, minden európai uniós törekvés ellenére, a hatóságok nem jutothattak hozzá a külföldi rendszámú autók adataihoz. Így többnyire behajthatatlanok maradtak a közlekedési szabálysértések, akár magyar, akár külföldi volt az elkövető.

Az Európai Parlament éppen a magyar elnökség végén tárgyalta, és a fogadta el azt a javaslatot, amelynek nyomán, talán 2013-tól, indokolt esetben az egyes tagországok rendőrei is hozzáférhetnek majd más országok nyilvántartásához. Így a bírságcsekk akár a tulajdonos külföldi címére is eljut, persze, mint utólag megtudtuk, ettől még az egyes országok hatóságainak nem lesz joguk azt idegenben behajtani.

 

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal emberei jelentős, akár milliárdos adóbevételre számíthattak, ha hittek az ambiciózus kormányzati előrejelzéseknek. A renitensek számára belengetett bírságok 100-tól 800 ezer forintig terjedhetnek az autó kategóriájától, illetve attól függően, hogy magánkézben, avagy cég tulajdonában vannak-e. A rendőrök igazoltatás során az autó okmányait is visszatarthatják, amíg a tulajdonos/üzembentartó nem tisztázza a helyzetet, vagy dönt mégis a honosítás mellett.

A fenyegetés T-t is elgondolkodtatta. Most mégis azt állítja, nincs takargatnivalója a magyar hatóságok előtt. Valódi tevékenységet folytat a szlovákiai telephellyel is rendelkező vállalkozás, amelynek dolgozik, így a BMW-n is jogosan van helyi rendszám.

Röhejes hangulatkeltésnek tartja, hogy az Európai Unióban egy ország a külföldi, de zömében mégiscsak uniós államból származó rendszámmal közlekedő autókra és autósokra vadászik, ebből remél többletbevételt, és ezért akár még azokat is rendszeresen megállíthatja, akik csupán a szervezeten belül érvényes, szabad kereskedelmi tevékenységek egyikét folytatják, illetve egyszerűen átutazóban vannak Magyarországon.

Ismételjük meg még egyszer. Olvasónk, csak Magyarországon, évente negyvenezer kilométert autózik 2007-es évjáratú BMW 530xd-jével, és eddig egyszer sem igazoltatták az állítólagos razzia kezdete óta. Hiába csökkentették január elsejétől a korábbi összeg töredékére a regadót, nem tervezi, hogy itteni rendszámot vált ki, hiszen ez nem csak a honosítás, de az üzemben tartás költségei miatt sem érné meg.

Adatrajongók, figyelem! T autójára évi 970 euróért olyan casco-biztosítási csomagot kínált a Generali szlovák kirendeltsége, amelyben 160 eurós önrész szerepel, és műszaki hiba esetén ingyen küldik a trélert. A javítás idejére kategóriaazonos csereautót adnak, vagy legrosszabb esetben egy Octaviát – folytatja. Ezzel még nincs vége, Szlovákiában nincs cégautó-adó, amely itthon havi 22 ezer forint lenne a BMW-re. A kötelező felelősségbiztosítás díja is alacsonyabb, mint nálunk, teljesítményarányos gépjárműadót pedig egyáltalán nem kell fizetni, sorolja érveit.



Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom