Gablini.hu / Hírek / Soha nem látott technológiával érkezett Detroitba az Infiniti QX50

Soha nem látott technológiával érkezett Detroitba az Infiniti QX50

Soha nem látott technológiával érkezett Detroitba az Infiniti QX50
A QX50 a márka aktuális formanyelvét hordozza magán, de a nagyobb méretek tekintélyesebb formákat is kívánnak. Ezért jelentősen megnőtt a hűtőrács és a fényszóró, miközben a kialakítás a rövid orral és a viszonylag kis túlnyúlásokkal nagy belső méretet sejtet.
 
 
Belül a prémium anyagok, a bőr, az Alcantara és a fehér kőris fabetét használata mellett a márkára jellemző hármas digitális tagoltság, avagy három kijelző fogad. A műszercsoport a klasszikus iránynak kedvezve analóg megjelenítésű, de nagyméretű digitális képernyőt kapott, mellette pedig a műszerfal fő képernyője alatt is találunk kijelzőt. Az alsó egység az audiorendszer információit, valamint az egyes alkalmazásokat jeleníti meg, miközben a felsőn a navigáció információit találjuk - így nem kell kompromisszumot hoznunk az információk megtekintése kapcsán. Miközben a belső futurisztikus hangulatot áraszt, valójában semmi olyat nem mutat fel, amit ne lehetne kihozni sorozatgyártásban. Ez is bizonyítja, hogy még az idén köszönhetjük a SUV szériaérett kiadását.
 
 
A QX50 motorterében mutatkozik be először sorozatgyártásban a márka – és egyben a világ – első változó kompressziójú turbómotorja, amely a dízel- és benzinmotorok előnyeit egyesíti. A kétliteres, soros négyhengeres egység 272 lóerőt és 390 Nm nyomatékot szorít ki magából. A kérdés persze, hogy ehhez milyen hatékonyság társul, hiszen az Infiniti elmondása, miszerint az egység 27 százalékkal takarékosabb, mint egy hasonló teljesítményű V6-os, legfeljebb homályos elképzeléseket adhat a végeredményre vonatkozóan.

A QX50 emellett újabb lépést tesz az önvezetés felé. A ProPilot technológia egyelőre nem teljesen autonóm működésű lesz, de a dugóban valló vezetés mellett egyes források szerint bizonyos kereszteződésekben is boldogul majd.
 
 
A QX50 koncepció aktuális kiadása a nagyközönség előtt a Detroiti Autószalonon mutatkozott be, ezt követően pedig sokat a végső verzióra sem kell már várni.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom