Gablini.hu / Hírek / Primőr áru: Hyundai i40 szedán 1,7 CRDi Premium

Primőr áru: Hyundai i40 szedán 1,7 CRDi Premium

Primőr áru: Hyundai i40 szedán 1,7 CRDi Premium

A tavaly márciusi Genfi Autószalonon debütált Hyundai i40 kombi után közel egy évvel érkezett a négyajtós szedán verzió, amely a lépcsőshátú modelleket kedvelő országokban, mint például Magyarországon, sok vevőt vonzhat. Ahogy a kombi, ez a változat is igen látványos autó, a szegmens egyik legkarakteresebb képviselője. Külsejével sokakat levesz a lábáról.

A Hyundai i40 szedán szokatlan arányokkal rendelkezik, ugyanis a kabinját amennyire lehet, előretolták, hogy tökéletes, hármas beosztású karosszériát alakíthassanak ki. A motorháztető szokatlanul rövid, viszont szemmértékre pontosan akkora, mint az autó fara a C-oszloptól hátrafelé. Mindez kiegyensúlyozottságot mutat és formásnak láttatja az autót. Azonban nemcsak arányos, hanem szép is az i40 szedán. A fineszes kialakítású első fényszórók és LED-es hátsó lámpák, a gyönyörűen hátrafelé nyúló tető, valamint a kilincsek vonalában futó hangsúlyos karaktervonal szinte ellenállhatatlanná teszik a dél-koreai kocsit. A divatos formának egyetlen hátulütője van, hogy rontja a kilátást, úgyhogy a tolatóradar vagy tolatókamera kötelezően választandó felszerelés az i40-hez.

A szedán mindössze három centiméterrel rövidebb a kombi modellnél (4,74 méter), a szélessége (1,81 méter) és a magassága (1,47 méter) azonban megegyezik vele. A szedán forma sajátosságai miatt a hátsó üléssorban nem olyan nagyvonalú a tér, mint a kombiban, de nem kell megijedni, még a 190 centiméter magas személyek is kényelmesen elférnek itt. Én 186 centiméter magas vagyok, és rendszerint alaposan hátra tolom az ülést. Az i40 szedánban azonban, akárcsak a kombiban, úgy fértem el magam mögött, hogy a térdeim messze nem érintették az első üléstámlát. Elöl pedig kánaán várja az utasokat, kategóriaelső fej-, váll- és lábtérrel. A rendkívül tágas Hyundai i40 a szegmens egyik legjobb utazóautója. A csomagoknak is jut elég hely, a kisméretű csomagtérajtó ugyanis öblös, 503 literes rakodóteret tár fel. Ez egyébként 50 literrel kisebb a kombiénál, de így is jobbak között van.

Ahogy arra a bevezető sorokban is utaltam, a Hyundai i40 bámulatosan jó minőségével és kidolgozásával kiemelkedik a középkategóriából. A dél-koreai (és európai?) mérnökök nagyon odatették magukat és az uralkodó német prémium limuzinok szintjére hozták autójukat. A környezet elképesztően nívós; a szemcsés felületű bőrülések (Premium szinten alapfelszerelés) puhák, terebélyesek és kényelmesek, a műanyagok körös-körül első osztályúak, a bőrkötésű volán és váltószoknya finom tapintású, a fekete zongoralakk és fémutánzatú betétek pedig szintén minőségi kivitelűek. A gombok, kapcsolók működésén is érződik az igényesség, élményszámba megy csak úgy végignyomkodni őket.


*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek konkrét árajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom