Gablini.hu / Hírek / Őszi újdonság dömping: a 2016-os Párizsi Autószalon sztárjai

Őszi újdonság dömping: a 2016-os Párizsi Autószalon sztárjai

Őszi újdonság dömping: a 2016-os Párizsi Autószalon sztárjai
Természetesen az Autó Pult hasábja is dúskálnak majd a frissebbnél frissebb anyagokban az autószalon napjain, így a kedves Olvasók egyetlen új modellről sem maradnak majd le. Annak ellenére, hogy számos márka már a szalon előtt rendezett némi tűzijátékot, az esemény alkalmával még mélyebben, több információval felvértezve ismerhetjük meg a szériagyártású modelleket és a tanulmányautókat egyaránt. A kategóriák tekintetében szokás szerint temérdek, a hagyományostól eltérő megoldás várható, illetve az SUV-k és a szegmenseket összemosó crossoverek is bőséggel megjelennek majd.
 
 
Sajnos vannak gyártók, akik ezúttal kihagyják a seregszemlét: az Aston Martin, a Bentley és a Rolls-Royce talán kisebb veszteségnek tekinthető, azonban a Ford, a Lamborghini és a Volvo távol maradása mindenképp meglepő és szomorú tény. Ezek a márkák a kiadott közlemények szerint azért döntöttek így, mert a szalon költségeit megspórolva azt az összeget inkább más módon, akár fejlesztések formájában költik el.
 
 
Az Alfa Romeo még mindig csak az ígéreteknél tart, azok java ugyanis még nem készült el. Ellenben a középkategóriás újdonság, a Giulia sok szempontból ígéretesnek tűnik, egyéniségével mindenképp színt visz a prémiumok közé. Párizsban az torinói gyártó a Giulia Veloce szériával nyit, amely az alapmodellhez képest temérdek extrával, látványos kiegészítőkkel és összkerékhajtással csábít.
 
Az Audi ezúttal sportos irányban lép előrébb, de a crossoverekről sem feledkezik meg, azonban így is fontos újdonságokat hoz a franciák fővárosába: a négykarikások az interneten már bemutatott A5 és S5 Coupé, valamint az A5 és S5 Sportback modellekről rántja le a leplet. Noha alapvetően ráncfelvarrásnak tűnnek, a látvány csal, új modellekről van szó. A középkategóriások mellett a Q5 új generációját is Párizsban prezentálja az ingolstadti gyártó, ráadásként pedig a hazánkban készülő, 400 lóerős RS3 Sedan kerül a porondra.
 
 
A BMW legnagyobb premierjét az X2-est megelőlegező koncepció bemutatása jelenti, miközben csúcsragadozóként érkezik a 750d xDrive. Az i8 különkiadással szerepel majd.
 
A Citroën esetében a CXperience tanulmány láttán ámulhatunk, a DS márkára pedig az 5-ös különleges verziói hívják fel a figyelmet. A Dacia csak frissítésekkel készült Párizsra: jön a ráncfelvarráson átesett Sandero és Logan, amelyek mellett a Duster különkiadása igyekszik felkavarni az állóvizet.
 
 
A Ferrari igazán finom újdonságokat tartogat a francia seregszemlére: lekerül a lepel a 70 éves jubileumra készült különkiadásokról, újdonságokról, valamint megmutatja magát a GT4C Lusso T V8, ráadásul nagy várakozás övezi a LaFerrari Aperta bemutatóját is. Nem viszi viszont túlzásba a Fiat, hiszen a 124 Spider mellett mindösszesen egy Panda már nálunk is elérhető ráncfelvarrásal gördülnek be az olaszok.
 
 
A Honda Párizsba az új Civic formájában hoz újdonságot. Az eddig alkalmazott megszokásokkal ellentétben az új ötajtós kompakt egészen más formában érkezik, elnyújtottabb orral, arányosabb karosszériával és izgalmas turbómotorokkal. Alig várjuk, hogy hamarosan itthon is próbára tehessük. Tanulmányként egyébként az új generáció Type R csúcsverziója is felbukkan, azonban a szériakész autóra még hosszú hónapokat kell várnunk.
 
A Hyundai első körben felvarrta kisautója, az i10 ráncait, azonban ennél sokkal fontosabb a teljes egészében új, és új filozófiát képviselő i30 érkezése, amely ismételten az etalonnak számító VW Golf nyomába ered, tanulmányként pedig a vérpezsdítő sportverzió, az RN30 bukkan fel. Ha Dél-Korea, akkor a testvérmárka Kia sem maradhat ki a felsorolásból: ők a frissített Carensszel, az új Rióval és a Soul ráncfelvarrásával kívánják felkavarni az állóvizet.
 
 
Miközben a lexus egy az UX tanulmánnyal hangol a jövőre és a kisméretű prémium crossoverek kategóriájára, a JLR csoport terepjárós divíziója, a Land Rover a frissített Range Rover mellett igazán izgalmas típussal a Land Rover Discovery új generációjával (minden információ) csábít – a hétüléses, komoly terepjárási képességekkel is rendelkező prémiumkategóriás modell a Range Rover alumínium platformján ébredve egyéni stílusával igyekszik borsot törni a versenytársak orra alá.
 
A Jeep a Grand Cherokee formáit hozza el kisebb kiadásban, hogy a Compass segítségével harmonikusabb alternatívát kínáljon a Cherokke mellé. A hatodik generációs Quattroporte ráncait varrta fel az utóbbi időszakban a Maserati, amely külső-belső tekintetében apró finomításokkal és a GTS verzió formájában egy Ferrari motoros ínyencfalattal jelent újdonságot.
 
 
Nem aprózza el a szalont a Mercedes-Benz, a németek ugyanis a többiekhez képest sok újdonsággal készülnek a nagy alkalomra. Rögtön berobban két csúcsmodell, azaz a Mercedes-AMG GT R és a C Roadster, illetve a stuttgartiak élesítik a Mercedes-AMG GLC 43 Coupét is. A polgáriasabb igények kiszolgálását hivatott az új E-osztály különösen sportos verziója kiszolgálni, miközben a trendek és a vetélytársak lépései hatására a Mercedes is kénytelen az E kombi emelt hasmagasságú, úgynevezett All-Terrain kiadását piacra dobni. Mindemellett a terepjárás szerelmeseinek a G 350 D Professional dobogtatja majd meg. Koncepciók terén a Generation EQ-val erősít a márka, a sort pedig a legdrágább és legkülönlegesebb újdonsággal, a páncélozott Mercedes-Maybach S 600 Guarddal zárhatjuk le.
 
 
A MINI sem viszi túlzásba, ám a relatíve kis márkától nem is számíthatunk dömpingre: jön az új MINI Clubman JCW, mint vérpezsdítő különlegesség. A Mitsubishi esetében az XM tanulmány jelent újdonságot, de jön a következő Outlandert előrevetítő GT-PHEV koncepció is.
 
A Mercedes mellett az Opel is meglehetősen nagy flottával érkezik Franciaországba. A rüsselsheimiek elektromos fronton az Ampera-e bemutatásával kívánják otthagyni a lábnyomukat, miközben a nálunk nem elérhető Karl is feljebb lép egy lépcsőfokot a Rocks kiadással. Mellettük az Astra OPC Line sportcsomagja is feltűnik. Jön még a jobban kényeztető Cascada Supreme különkiadás, és sokan az Insignia új generációjának leleplezését is Párizsra várják. A sok-sok kilótól megszabadult középkategóriásnak fontos szerepe lehez a villámos márka sikereiben, ennek megfelelően továbbra is az egyik leglényegesebb modell lesz az újdonság a palettán - főleg, ha már most bemutatkozik.
 
 
Fontos újdonsággal jelentkezik a Nissan az új Micra személyében, ami a jelenleg is futó, kissé félresikerült generáció helyébe lépve, kicsit európaibb szemlélettel erőteljesebb piaci szereplővé válhat. Az NV300 pedig a haszongépjárművek területén igyekszik nagyobb tortaszelethez juttatva a márkát.
 
Hazai pályán erősen odateszi magát a Peugeot, a márka nagy lábakra lép. Ezt jelzi az új 3008, valamint az új 5008, melyek személyében crossoveres offenzívát indítanak az oroszlánosok. Ha mindez nem volna elég, akkor összehajtogatható elektromos kerékpárral is kedveskednek a kilátogatóknak. Élménydúsabb vizekre evezve a Porsche kerül látókörünkbe, nem is ok nélkül. A zuffenhauseniek három újdonsággal készültek fel az egyik legjelentősebb autószalonra: jön a Macan Turbo Performance kiadás, illetve az új Panamera 4 E-Hybrid is tiszteletét teszi, a versenypályák rajtrácsára pedig az új 911 GT3 Cup állhat fel.
 
 
Mindeközben az ugyancsak hazai pálya előnyét élvező Renault már a jövőbe kacsintgat, például a Trezor tanulmánnyal. Megérkezik például a Fluance helyébe lépő, kupénak hívott Mégane szedán. Emellett az elektromos Zoé nagyobb akkucsomagját is üdvözölhetjük, melynek köszönhetően 400 kilométerre nőtt az elektromos modell hatótávja. A Seat a már bemutatott Ateca SUV X-Perience kiadásával lép zordabb vidékekre, de fontos szereplőként jön az új Ibiza is. Ezzel párhuzamosan a Škoda csak egyetlen, ám nagyon fontos újdonságot visz el Párizsba: érkezik a Kodiaq.
 
 
A Smart eközben az elektromos hajtással erősít, a SsangYong pedig a Rexton utódjára hangol. A hazánkban különösen népszerű Suzuki pedig Párizsben is megmutatja az új arccal felruházott SX4 S-Crosst, izgalmas újdonságként pedig az új Ignis jön majd.
 
 
A Toyota folytatja hibrid forradalmát a konnektorról is tölthető Prius hathatós közreműködésével, mellette pedig a népszerű crossoveres szegmensbe is belép a japán gyártó a teljes egészében új modellként aposztrofálható C-HR élesítésével. Mindeközben persze a sportos irányt képviselő GT86 ráncfelvarrásáról sem feledkezhetünk meg.
 
A lista végére ezúttal is a Volkswagen maradt, amely elhozhatja a Tiguan nyújtott verzióját a francia mustrára - de az új Multivan PanAmericana nála is hosszabb lesz. Mellette az elektromos hajtás terén kíván nagyot húzni a gyártó, ezért például ott lesz a villanyos Crafter, és a márka talán legfontosabb újdonsága, a vadonatúj fejlesztésű elektromos modelleknek szánt platformra épülő ID tanulmány.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom