Gablini.hu / Hírek / Nagyobb a füstje, mint a lángja - Hyundai Genesis Coupé (2011) 2.0T teszt

Nagyobb a füstje, mint a lángja - Hyundai Genesis Coupé (2011) 2.0T teszt

Nagyobb a füstje, mint a lángja - Hyundai Genesis Coupé (2011) 2.0T teszt
A Hyundai nagyot robbantott, amikor jó pár évvel ezelőtt elindította "i"-szériáját szerte a világban, a márkának ugyanis e sorozattal sikerült szép lassan kiirtani a koreai autókkal szemben támasztott negatív előítéleteket a vásárlókból. Így ha anyag-, és összeszerelési minőségben még nem is egészen, a dél-koreai gyártó négykerekűi ár/érték arányban mára mindenképp felveszik a versenyt az európai konkurenciával, ebben a helyzetben pedig egy márka már nem engedheti meg magának azt a "luxust", hogy kizárólag a kitaposott ösvényt járja. Korrekt személygépkocsi, illetve szabadidő-autó kínálat mellett nem volt kérdés, mely téren is tudna újat hozni a Hyundai: már csak kizárásos alapon is maradt a sportoló kategória. A koreaiak azonban szerencsére nem ijednek meg a kihívásoktól, hiszen egy újonc sportoló helyett rögtön kettővel jelentkeztek az idén, egész pontosan a Veloster és a Genesis Coupé képében. Jelen tesztünk alanyát ez az utóbbi modell képezi, amelyből a korábban próbált 3.8 literes, V6-os verzió után most a belépő szintű változatot fogtuk vallatóra. Annyit már elöljáróban elárulhatok, hogy az autó korántsem tökéletes, rejtett vadságával azonban sokszor tudott mosolyt csalni az arcomra az együtt töltött egy hét alatt, első próbálkozásnak tehát egyáltalán nem rossz.



A Genesis egyébként nem számít újdonságnak a Hyundai kínálatában, hiszen a tengerentúlon már jó ideje a koreaiak luxuslimuzinjaként fut az autó, így természetesen annak sportos változata, a Coupé sem ismeretlen az amerikaiak számára. A tengerentúli importálás már elsőre meg is látszik az autón, annak formaterve ugyanis inkább a Hyundai "i"-sorozat előtti munkásságára emlékeztet. Ennek ellenére idejét sem tudom már, mikor járt nálam utoljára olyan tesztautó, amely után ennyien megfordultak volna. A Genesis Coupé láttán szinte mindenki az emblémáról próbált teljes bizonyosságot nyerni, hogy vajon tényleg egy Hyundai-jal van-e dolga. A rendhagyó érdeklődés következtében jómagam is egyre többet kezdtem legeltetni tekintetemet az autón, a teszthét végére pedig nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy jó barátságot kötöttünk a formatervvel. Bár a front-résszel kapcsolatban még mindig vannak fenntartásaim, a Genesis fara határozottan jól sikerült. A két méretes kipufogóvégnek és a szárnynak köszönhetően hátulról igazán agresszív hatást kelt az autó, emellett pedig az arányokkal sincsen semmi probléma.

Az utastérben sajnos már nem ilyen rózsás a helyzet, itt ugyanis még inkább kiütköznek a Genesis Coupé tengerentúli vonásai. Bár a bordó szövettel és hasonló színű varrásokkal megspékelt - egyébként nagyon kényelmes és kiváló oldaltartással bíró - fotelek valamelyest feldobják a kabin hangulatát, az alapvetően elég rideg és egyhangú. A felhasznált anyagok minőségét tekintve sem sokkal jobb a helyzet, ugyanis hiába fedi kellemes tapintású és puha műanyag a műszerfal nagy részét, sajnos túl sok helyre jutott ennek éppen az ellentettje, amely jelentősen lerontja a minőségérzetet. Ezen pedig a középkonzol felett trónoló központi kijelző sem segít, de legalább a rádió és a klíma vezérlői könnyen kezelhetők és jól áttekinthetők. Ami a helykínálatot illeti, az elől ülők természetesen korlátlan térrel gazdálkodhatnak, hátulra viszont maximum kisgyerekek ültethetők, jómagam 180 centijével ugyanis amellett, hogy a combjaimat képtelen voltam egyenes állásban bepaszírozni az első fotelek mögé, a fejem non-stop a hátsó szélvédőt súrolta. Egy sportautó esetében a hátsó helykínálat persze elhanyagolható szempont, az azonban sosem árt, ha van hová pakolni, a csomagtér 332 literes űrtartalma pedig még két csemetével is bőven elegendő lehet, a bepakolást viszont kissé nehezíti a puttony szűk nyílása.



A külsőségek után eljött az idő, hogy rátérjünk a lényegre, ami a méretes motorháztető alatt lapul. Ahogyan az már korábban is elhangzott, tesztalanyunk a Genesis Coupé belépő szintű változata, így motorterébe egy 2.0 literes, turbóval lélegeztetett benzines egység került, amely papíron 210 lóerős teljesítménnyel és 300 Newtonméteres nyomatékkal büszkélkedhet. Ezek az értékek sajnos csak papíron mutatnak jól, gyakorlatban ugyanis a töredékét érezni az ígért teljesítménynek. Pontosabban csak alacsony fordulaton, mivel azonban a blokk körülbelül 3000-es fordulattól érzi magát igazán elemében, olyan érzése támad az embernek, mintha a gázpedál lenyomására egyáltalán nem akarna reagálni az autó. Pedig a Genesis csak arra vár, hogy pörgésbe hozzák, onnantól pedig igen meglepő dolgokat is képes produkálni az autó, hála a hátsókerék-meghajtásnak. A látványos figurák előidézésében szerencsére a teljesen kikapcsolható kipörgésgátló is partner, így egy-egy nagyobb tempójú kanyarban egyáltalán nem okoz nehézséget keresztbe vágni a Genesis farát. A gondtalan manőverezéshez azonban nem árt, ha párszor lenézünk a konditerembe is, a koreai sportoló kormányzása ugyanis annyira kemény, hogy joggal gondolhatnánk akár azt is, hogy a szervót kispórolták belőle.

A feszesség a tesztpéldányunkban helyet kapó hatsebességes manuális váltóról azonban már korántsem mondható el. Az erő átviteléről gondoskodó egység kétségkívül az autó leggyengébb pontja - habár a tesztalany több mint 13 000 gyilkos kilométeren volt már túl az átvételkor, amely sokat nyomhat a latban. Mindenesetre az egyébként kellően rövid és jó fogású váltókar túl hosszú úton jár, az egyes fokozatok megvezetése pedig a nullával egyenlő, kis túlzással úgy kell beimádkozni a váltókart a helyére. A fokozatok kiosztása is hagy némi kívánnivalót maga után, pályatempónál hatodikban ugyanis körülbelül 3500-at forog percenként a főtengely, amely a fogyasztásra is jócskán rányomja bélyegét. A teszthét során 12.9 literes átlagot produkált az autó, amely a sok padlógázas gyorsításnak köszönhetően természetesen nem egy életszerű adat, de 10 liter alá ereszkedni higgadt vezetési stílus mellett sem egyszerű. Mindezek ellenére felfüggesztés terén még mindenképpen kijár a kitűnő osztályzat a koreaiak kupéjának, a Genesis ugyanis még /40-es abroncsokkal felvértezett, 19 collos felniken sem akarta egyetlen úthibánál sem leszaggatni a derekamat, kanyarokban viszont olyan stabilan feküdte az utat, mintha rugók és lengéscsillapítók helyett betonoszlopokhoz rögzítették volna a kerekeket, a Hyundai mérnökeinek tehát sikerült tökéletesen belőnie az arany középutat.



*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek konkrét árajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom