Gablini.hu / Hírek / Mire figyeljünk, mielőtt beköszönt a tél?

Mire figyeljünk, mielőtt beköszönt a tél?

Mire figyeljünk, mielőtt beköszönt a tél?

Éjszakánként már egy ideje 7 fok alatt van a hőmérséklet, ezért nyilván minden autós lecseréli a nyári gumikat. De ezen kívül van néhány apróság, amit ellenőrizni kell a tél beállta előtt – mondta Schuck Béla, a Kia Gödöllő szervizvezetője.
 
Elsőként nézzük az akkumulátort, mert csak az üzembiztos akkumulátorral garantált, hogy mínusz 15 fokban is bármikor elindul az autó. A Gablini-csoport Nissan márkaszervizeiben díjmentesen végzik el a műszeres akkumulátortesztet. A mérőműszer olyan kérdésekre ad választ, hogy hány százalékos az akku töltöttsége, mekkora a kapacitása és a várható élettartama. Mérik az akkumulátor tölthetőségét is, és a műszer jelzi, hogy adott esetben melyik cella zárlatos, vagy, hogy cserélni kell-e az akkumulátort.
 
Az ablaktörlő az autósok mostohagyereke, pedig ha az ablaktörlő gumija látszólag még ép is, de a rugós mechanizmus már nem szorítja oda megfelelően, már nem töröl rendesen. Ha pedig elöregedett a gumi, az ablaktörlő fémkerete megkarcolhatja a szélvédőt. Ezért a Nissan-szervizekben emellett 20 százalékos árkedvezménnyel kínálják az ablaktörlőket, a Gablini Peugeot szervizekben pedig a szezonális fix-díjcsomag ajánlatok közt szerepel egyebek között az első ablaktörlő csere és 21 pontos átvizsgálás 12 900 forintért.
 
Az őszi ellenőrzés során a Gablini-szervizekben komoly figyelmet szentelnek a motor fagyálló hűtőközegének: megmérik, hány fokig fagyálló a folyadék, és arról sem feledkeznek meg, hogy adott esetben javasolják a folyadékcserét az ügyfeleknek. Az importőrök előírásai szerint ugyanis legfeljebb 4-5 évig használható egy hűtőfolyadék.
Schuck Béla hangsúlyozza, hogy csak a gyár által kikísérletezett, az általa használt alumínium ötvözethez illő fagyálló folyadékkal szabad feltölteni a rendszert. Az alumínium alkatrészeket, a hűtőradiátort, a vízpumpát más anyag ugyanis tönkre teheti. A teljes rendszer cseréje pedig nagyon sokba kerül. Egy Peugeot 607 esetében például csak a fűtőradiátor cseréje 6 munkaóra, mert még a műszerfalat is le kell szerelni, hogy hozzá lehessen férni. Szóval olcsóbb a rendszeres ellenőrzés. A szervizben azért is ellenőriztetni kell a rendszer töltöttséget, nehogy valahol szivárogjon, mert ha egyszer levegős lesz a hűtőrendszer, nyáron „megfő” a motor, télen viszont a fűtés sem működik.
 
Az ablakmosó folyadék sem mellékes, hiszen az első fagyok megérkeztével nem ritka, hogy befagy a tartály, mert benne maradt a nyári, nem fagyálló folyadék. Ilyenkor a tartály megrepedhet és elromolhat a szivattyú elektromos motorja is, aminek a cseréje kicsit többe kerül, mint a fagyálló mosófolyadék.
 
Az őszi átvizsgálás során a világítás különösen kiemelt szempont. Az idősebb autóknál azt is meg kell nézni, hogy a fényszóróbúra mennyire mattult, mert az izzó ugyan hibátlan, de a felület homályosodása akár 50 százalékkal is ronthatja a fényszóró hatásfokát. Azt pedig mondani sem kell, hogy egy korán sötétedő estén nem mindegy, hány méterre látunk, illetve a ködben hány méterről vesznek észre bennünket.

Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom