Gablini.hu / Hírek / Minimális szervizigény? Mi más, mint a Nissan Leaf!

Minimális szervizigény? Mi más, mint a Nissan Leaf!

Minimális szervizigény? Mi más, mint a Nissan Leaf!
Az elektromos autók nemcsak „zöldebbek”, mint a benzines vagy dízel modellek, hanem van még egy óriási előnyük: rendkívül kicsi a szervizigényük, mert olyan kevés alkatrészük hibásodhat meg – mondja Kovács Barnabás, a budaörsi Nissan Gablini szervizvezetője.
 
Szögezzük le az elején, noha az olyan elektromos autók szervizigénye, mint a Nissan Leaf, igen alacsony, de éppúgy évente ajánlatos márkaszervizbe vinni őket, mint a belsőégésű motoros modelleket.
De mit is jelent az alacsony szervizigény? Amint Kovács Barnabás elmondta, természetesen az e-autóknál is ellenőrzik mindazt, amit a nem elektromos modelleknél, mint például a futóművet, vagy a folyadékszinteket, igaz itt az ellenőrzés kiterjed az elektromos motor hűtőrendszerére is. Ezeken felül az éves ellenőrzés során csupán pollenszűrőt cserélnek, amihez a páros években fékfolyadék csere járul.
 
Esetleg – ha szükséges – elvégezzük a szoftverfrissítéseket, és ezt a munkát csak márkaszervizek tudják elvégezni. Emellett – szintén évente – az akkumulátor kapacitását is ellenőrzik egy diagnosztikai műszerrel, azonban ez csak elővigyázatosság, mert az eddigi legidősebb, egy hatéves Leaf akkumulátorcsomagjának kapacitása is majdnem 80 százalékos volt. Az újabb évjáratú modellekben viszont már korszerűbb, még hatékonyabb akkucsomagok vannak. És persze nagyobb a teljesítményük, így a hatótávolságuk is. Amíg a korai Leafek az akkori 24 kilowattórás akkumulátorral 115-135 kilométert tehettek meg egy töltéssel, a mai 30 kilowattórás kivitelek átlagos hatótávja a tapasztalatok szerint 200-220 kilométer. Tegyük hozzá, ha nem megy a klímaberendezés, szokványos országúti tempóval 250 kilométert is megtehet a Leaf, az energiavisszanyerő rendszer révén. Motorfék üzemmódban és fékezéskor ugyanis a kocsi mozgási energiáját elektromos energiává alakítják, és így ment közben is töltődik az akkumulátor. Ennek a rekuperációs fékezésnek köszönhető, nagy a hatótávolság, és az, hogy kevésbé kopik a fék. Így eshetett meg, hogy a budaörsi szervizben még egy 190 ezer kilométert futott Leaf fékbetétjét, féktárcsáját sem kellett cserélni.
 
A Leaf hatótávolságát úgy is növelhetjük, hogy a töltés alatt kapcsoljuk be a fűtést vagy a légkondicionálót, így előre felmelegített vagy lehűtött utastérbe szállhatunk be, így menet közben kevesebb energiát kell fordítani a klimatizálásra. Elindulást követően az alacsonyabb állandó sebességet tartva maximálisra növelhető a hatótávolság, de ugyanez érhető el ECO vagy B üzemmódban is.
Egy 360 Volt rendszerfeszültségű akkumulátorcsomag 48 modulból és 192 cellából áll, és a budaörsi telephelyen cellát is tudnak cserélni adott esetben. A diagnosztikai műszer kimutatja, hogy adott esetben melyik cella hibásodott meg, az elmúlt hat év alatt azonban csupán egyetlen autóban kellett cserélni cellát.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom