Miközben tisztában vagyunk azzal, hogy a könnyűfém kerék különleges küllőzete mennyire vad külsőt kölcsönözhet autónknak, azzal is tisztában kell lennünk, hogy ha rossz méretű felni választunk, alaposan kiszúrunk magunkkal. De előbb vegyük az alapanyagot: a nyári szetthez érdemes dekoratívabb alufelniket tartani, míg a sós lé és a fagy káros hatásaival terhes téli szezonban az olcsóbb acélfelni jelenthet jó megoldást, mondjuk egy garnitúra csinos dísztárcsával.
A sportosabb vezetési stílust kedvelők számára a peresebb gumi és a nagyobb átmérőjű keréktárcsa jelenti a megoldást, ami ugyan ront a komforton, cserébe több visszajelzés érkezik az útról és a kormányzás is pontosabb lesz. Az átmérő mellett a felszerelhető szélességet is megszabja a gyártó, persze lehetőségeink e téren is vannak. A keskenyebb felni és gumi párosa komfortosabb, kevésbé terheli a futóművet és fogyasztás szempontjából jobb választás, míg a szélesebb kerekeket általában jobban megvezetik az úthibák és nagyobb étvágyat eredményeznek a nagyobb tömegük vagy ellenállásuk miatt.
A felnit – legyen szó alu vagy acél szettről – számos paraméter alapján kell kiválasztani. Fontos szempont az átmérő, a szélesség, a felfogatást biztosító csavarok osztóköre és száma, illetve az agyátmérő is, továbbá az ET számról sem szabad megfeledkeznünk.
Az átmérővel bizonyos keretek között rugalmasan bánhatunk, és az autónkhoz gyárilag kapható, a típus műszaki dokumentációjában szereplő méretek közül tudunk választani. Itt találjuk meg a különféle méretű keréktárcsákhoz tartozó abroncsparamétereket is, tehát a gyári gumi váltóméreteit. A felni méretei például a következőképpen vannak feltüntetve:
Az ET számot vegyük komolyan, nem érdemes tőle eltérni. A mérnökök a futómű tervezésekor egy adott futóműgeometriával számolnak, ahhoz igazítva a típusoz engedélyezett átmérővel, szélességgel és ET számmal rendelkező felniket. Mivel az ET szám és a szélesség adja ki a kormánylegördülési sugarat, ezért az első kerekek esetében a nem megfelelő ET-számú vagy szélességű felnik alkalmazása a futóműgeometria teljes romba döntésével egyenlő. A megváltozott kormánylegördülési sugár miatt az egyenesfutás, a stabilitás és a kormányzási tulajdonságok szenvedhetnek csorbát.
Az átmérő kiválasztásánál a későbbi használat, illetve a tulajdonos igényei a mérvadóak. Ha kényelmesen akarunk autózni, érdemes a kisebb átmérőt választani, hiszen a hozzá illő ballonosabb, magasabb oldalfalú abroncs jobban csillapítja az útegyenetlenségeket, ráadásul épp ennek révén, a futóműelemeket, a rázkódásra érzékeny alkatrészeket is jobban kíméli.