Gablini.hu / Hírek / Miért fagyott le sok dízelmotor januárban?

Miért fagyott le sok dízelmotor januárban?

Miért fagyott le sok dízelmotor januárban?

Az év elején a magyarországi viszonyokhoz képest igen kemény telünk volt, és a mínusz 15-20 fokos hideg elsősorban a dízel autóknál okozott problémát, még azoknál is, amelyeknél ragaszkodtak a gázolajszűrő 60 ezer kilométerenkénti cseréjéhez.

Normális telek esetén a 60 ezer kilométeres csereintervallum éppen megfelelő, ám a januári fagy megtréfálta azokat, akik nem a legjobb minőségű gázolajat tankolták. Sokan megijedtek, hogy valami komoly baj lett a motorral, esetleg meghibásodott a nagynyomású szivattyú, illetve a porlasztók, de a gázolajszűrő cseréje után ismét szépen ketyegett a dízel. Viszonylag hamar rájöttünk, hogy a kevésbé tiszta, esetleg magasabb víztartalmú gázolaj miatt a szokatlan fagyban eldugultak a gázolajszűrők, ugyanakkor a hideg által bebizonyosodott, hogy bizony jóval sűrűbben már 30 ezer kilométer után is érdemes lehet cserélni a szűrőt – mondta Schuck Béla, a Kia Gödöllő szervizvezetője, hozzátéve, hogy miután a márkaszerviz márkafüggetlen szervizjoggal is rendelkezik, az év elején az udvar tele volt a szűrő-problémás autókkal.

Az ilyen esetek elkerülése érdekében, a hideg beállta előtt minden évben érdemes ellenőriztetni az üzemanyagrendszert a márkaszervizekben. Ilyenkor a szakemberek megvizsgálják az üzemanyagszűrő házában lévő víz mennyiségét, illetőleg megtisztítják az üzemanyagrendszert. Aki pedig valóban nagyon sokat hajtja a dízel-autóját, nagyot spórolhat azon, ha minden ősszel kicserélteti a gázolajszűrőt. Talán túlzásnak tűnik, de mindazoknak őszintén ajánljuk, akiknek az életmódjukból adódóan fontos, hogy minden körülmények között elinduljon az autójuk.

A szűrőcsere egyébként nem csupán a hideg miatt fontos. Ha ugyanis az üzemanyagot több mint ezer bar nyomással fecskendező szivattyúba szennyeződés kerül, az több százezer forintos kárt okoz. A Magyarországon kapható üzemanyagok nem mindig a legjobb minőségűek, gyakori a szennyeződés, tehát emiatt is ajánlott az óvatosság, a szűrőcsere.

Azonban ezen nem szabad spórolni, nem szabad megvenni a legolcsóbb szűrőt, hiszen százezreket akarunk megtakarítani. A szűrők között tényleg csak pár ezer forintos különbségről van szó, ezért kizárólag a gyári, illetve a gyári beszállítói minőségű (Bosch, MAN) utángyártott alkatrészt szabad megvásárolni.

Az is fontos, hogy a motorolaj minősége is megfelelő legyen, és a gyár által előírt kenőanyag kerüljön az autóba. A használat során az égéstérben korom és más szennyeződések jönnek létre, de a jó olajok speciális adalékai oldják a lerakódásokat és elősegítik a motor belső tisztulását: nem engedik összetapadni a szennyező anyagok molekuláit, így fennmarad az olaj kenőképessége. Azonban a motorolaj telítődik az említett szennyező anyagokkal és egy idő után már veszít a kenőképességéből. Ezért, ha nem cseréljük időben az olajat, ráadásul megint nagyon hideg lesz, akár a motor is károsodhat a rosszabb kenés miatt. De ha szerencsénk van, a motorolajban feldúsult szennyező anyagok csak az olajszűrő eltömődését okozzák.

Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom