Gablini.hu / Hírek / Miből lesz a cserebogár!

Miből lesz a cserebogár!

Miből lesz a cserebogár!
Képzeljék, én azon kevesek közé tartozom hazánkban, akiknek már volt Elantrájuk! No, azt mondanom sem kell, hogy a vásárlásnál a forma volt az utolsó, ami számított, a tágas fülke, a megbízható üzem és az akkor hároméves modell 50% feletti értékvesztése nyomott sokat a latban. Utóbbit mára a Hyundai kinőtte, hála a márka jó hírnevének, az egyedülálló, ötéves garanciavállalásnak és a tetszetős, minőségi kialakításnak. Némi privát szösszenet után jogosan merül fel a kérdés, vajon miben hasonlít egymásra a mostani és a leváltott modell?

Semmiben, pardon, valamiben mégis, ez pedig a típusnév. Az új Elantra egészen egyszerűen szép! Odajöttek érdeklődni a benzinkúton, az autócserén morfondírozó egyik ismerősöm is komolyan vizslatta, a piros lámpáknál pedig többször is elkaptam a kíváncsi tekinteteket. Nem véletlen, hiszen az Elantra a márka új európai zászlóshajójának, az i40-esnek a designmutációja.

Az Elantra tetszési indexe beülve sem csökken. Nyerő a világos/sötét színű belső, az anyagok a fontosabb helyeken puhák, az illesztési hézagok egyenletesek, s szerencsére a sötét grafitszürke és fényes fekete kiegészítő panelek még a jó ízlés határán belül maradnak.

Az első ülések kényelmesek, az állítható deréktámasz és a szabályozható könyöklő is jó szolgálatot tesz. Hab a tortán, hogy a Style szintnél a hátsó szélső helyekhez is dukál ülésfűtés – ilyet az ellenfelek nemigen adnak. A hifi gyakorlatilag az összes használt fájlformátummal megbirkózik, a csatlakozási lehetőségek tárháza is teljes. Okos ötlet, hogy egy-egy mobilméretű rekeszt alakítottak ki a középkonzol oldalában, a sofőr jobb térde mellett és a kesztyűtartó alatt is – utóbbihoz még külön 12 voltos aljzat is tartozik. A napellenzőben kártyatartó, tükör és kihúzható, oldalsó árnyékoló panel is található.

Tágas utaskabin, szűkös fejtér, 420 l-es hátsó

A tengelytávolság óriási, 2700 mm-es – a VW Jettáé például csak 2651 –, így nem csoda, hogy hátul fejedelmi méretű a lábtér. A közel sík padló könnyebbé teszi a középen történő utazást, de a komfort még így sem tökéletes. A fő gondot az erősen ereszkedő tető jelenti, mely jócskán megkurtítja a fejteret, a másik pedig, hogy hátra nem jutott szellőzőrostély, emiatt gyenge a levegőcsere. Meglepő, hogy a napfénytető (300 000 Ft) az első fejtérből milyen sokat rabol el, teljesen leengedett üléssel, egyenes háttal egy 180 cm magas sofőr feje már hozzáérhet a kárpithoz. A raktér sem eget verő, mondjuk a 420 literes érték azért még elfogadható. A fedél csak távirányítóval vagy a vezetőülésnél elhelyezett karral nyitható, az ülésdöntés pedig kizárólag a csomagtérből hajtható végre. Utóbbi sajnos kétlépcsős, meghúzzuk a kart, ami a reteszelést oldja, majd előre kell sétálni a kabinhoz, a támlák csak onnan hajthatók le.
 


Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom