Gablini.hu / Hírek / Ki a legjobb a vidéken? – Kia Carens 1.7 CRDI HP (2013) teszt

Ki a legjobb a vidéken? – Kia Carens 1.7 CRDI HP (2013) teszt

Ki a legjobb a vidéken? – Kia Carens 1.7 CRDI HP (2013) teszt

Komoly változásokon ment keresztül kívül-belül és a lemezek alatt is a Kia Carens legújabb generációja, mely a legerosebb 136 lovas dízelmotorral és magasabb EX felszereltséggel mutatta meg mit tud egy modern dél-koreai kompakt egyteru az európai és japán konkurenciával szemben felmutatni.

Kia Carens 1.7 CRDI HP teszt 2013 17
Kifejezetten jó kiállással rendelkezik - 37 kép a galériában

Kia Carens 1.7 CRDI HP teszt 2013 18
A típustól szokatlan csinos formával okozott örömöt az új Carens
Ha végig nézzük az elmúlt évek változásait az autóiparban és az egyes típusok, márkák minoségi fejlodését szemléljük, egyértelmuen kitunik, hogy a legnagyobb lépést a dél-koreai gyártók tették. Nevezetesen a Hyundai csoport és leányvállalata a Kia, ami a sportosabb megjelenést hivatott képviselni, míg a Hyundai hivatalosan inkább az elegánsabb stílust keresoknek szól. A dél-koreaiak modellstratégiája persze nem ennyire szigorú és egyértelmu, így a Kia kínálatában is találunk dinamizmus helyett praktikumot elotérbe helyezo modelleket, mint például aktuális tesztalanyunkat a Carens-t. Az új Carens már minden elonyét élvezi az elmúlt évek eroteljes minoségi fejlodésének, ami anno a Cee’d elso generációjával kezdodött. Az elso Európában gyártott és fejlesztett, kifejezetten az öreg kontinens igényeit szem elott tartó fejlesztés meghozta a várt eredményeket a Kia-nak, és ezt a receptet követve idoközben a Kia teljes modellpalettáján végig söpört a jó irányba tartó fejlodési hullám. A Carens sem kivétel ez alól, mely a családi egyteruek közé viharzik be, tole soha nem látott magabiztossággal. Eddig, ahogy legtöbb dél-koreai társa, szürke egere volt a kínálatnak, ahol a formák, a stílus, a környezet másodlagos volt, és inkább a jó munkás legény módján állt helyt.

Kia Carens 1.7 CRDI HP teszt 2013 21
Egyteru létére itt-ott még némi dinamizmust is fellelhetünk rajta

Kia Carens 1.7 CRDI HP teszt 2013 9
A hátsó LED-es lámpák opcionálisak
Mára a Carens is divatos ruhát öltött, alaposan kipofozták, és a márka identitás népszerusítésére magán viseli a Kia legújabb hutomaszkját, mely az autó orrának foszereploje. A méhsejt rácsozásra emlékezteto, krómmal körbevont hutomaszk, mely középen összeszukül szintén a Cee’d-en jelent meg elsoként, de mára minden új Kia modell sajátja lett, ami egyértelmuen azonosítja típusaikat. Az egyteru front részének hangsúlyos elemei a fényszórók is, melyek meglehetosen nagyra sikerültek, majdnem elérve az A oszlopokat is, és LED-es nappali menetfénnyel is rendelkeznek. Tekintete ezt leszámítva semleges, letisztult, elegáns képet mutat, de az alsó légbeömlok és a ködfényszórók közötti cápauszonyszeru alak is egyszeru, mégis ügyes formai játék. Termete ellenére az egész autó arányos, mutatós lett, láthatóan igyekeztek a szemünket simogató lágy íveket kialakítani, amik egyszerre trendivé és jó megjelenésuvé teszik. Az ablakok alsó felén végig futó krómozás, a visszapillantó tükörháza, de lemezek fény-árnyékjátéka is mind szépérzékünkre kíván hatni. A Carens hátsó része sem lóg ki a sorból és az eddig tapasztalt finom krómdíszítéssel, nagyméretu LED-es lámpákkal és vaskos, de nem tolakodó lökhárítókkal fogad minket.

Kia Carens 1.7 CRDI HP teszt 2013 26
A második sorban is kényelmesen elférünk az egyesével állítható hátsó üléseken

Kia Carens 1.7 CRDI HP teszt 2013 13
Lehajtott ülésekkel 1650 literes tér fogad minket
A modern, szemrevaló külso tehát már nem hiányzik, mint régen, ugyanakkor nem felejtette el a praktikus érdemeit sem a Kia MPV-je, mely ugyan jól leplezi kívülrol, belül szinte minden igényt kielégíto tágas tér fogad bennünket. A csomagtérajtót felnyitva 492 literes, könnyedén pakolható poggyásztér fogadja csomagjainkat, ahol kampók, gumis rögzítok segítenek a mindennapi apró tárgyak biztos elhelyezésében, de a családi nyaraláskor összegyult holmival is megbirkózik. Ha még több helyre lenne szükség, az sem jelent gondot, mert a hátsó különálló három ülést egy mozdulattal ledönthetjük, ekkor 1650 literesre növelve a csomagtér befogadó képességét. Ekkora helyen más modellekben már 7 személy utazásár is megoldják, ami a Carens-ben is elérheto 250 ezer forintért, így akinek nincs rá szüksége a sok kompromisszummal járó plusz két ülésre, annak nem kell feleslegesen ezt megfizetnie, de tesztautónkban ez az opció ezúttal nem szerepelt. Nem is baj, így elmondható, hogy minden utast boséges helykínálat fogad. A bo 4,5 méteres hossz és a 2,75 méteres tengelytávolság együtt figyelemre méltó teret eredményez odabent, amit a belso építészek jól ki is használtak, így minden irányban kényelmesen elférünk. A tágasság érzetet erosíti, hogy nincsen bunker hangulat odabent , mivel nagy ablakok teszik világossá az utasteret, ami elore és hátra is alapvetoen jó kilátást biztosít, leszámítva a kettéosztott A oszlopot, ami óvatosságra int, mert nagy tereket képes kitakarni, ami nem túl szerencsés egy szuk keresztezodésben.

Kia Carens 1.7 CRDI HP teszt 2013 28
Az utastér komor ugyan ebben a feketében, de tágassága és funkcionalitása kárpótol

Kia Carens 1.7 CRDI HP teszt 2013 32
Kisebb-nagyobb rekeszekbol sincsen hiány benne
A világosságra szüksége is van a Carens-nek, mert csak szürke és fekete szín uralja odabent. Az anyagok ahol kell puhák és fényesen csillognak, hogy egy kicsit feldobják a hangulatot és ez a pozitív közérzetünket is tovább javítja. A kevésbé szem elott lévo helyeken már olcsóbb, kemény muanyagok fogadnak, de ezek kivitelezése is rendben van és legalább az összeszerelésre odafigyeltek. Egyben van a Carens utastere, zörgésektol, oda nem illoneszektol mentes az utastér. Remek fogású a borborítású kormány és a váltókar is, mely a mai egyteruektol eltéroen alacsonyabban van elhelyezve, de ez a vezetésben nem zavaró. Még az ajtókra is jutott a puha borbol, amit díszes varrás és fényes dekorelemek öveznek. A minoségi hatással nincsen tehát különösebb probléma, ahogy az ergonómia terén sincs miért szégyenkeznie. Minden könnyedén kezelheto, egyértelmuen muködik a régi iskola szerint. Tesztautónk nem kapott ugyan navigációs rendszert, helyette egy hagyományos audioegység található a középkonzolon, de Bluetooth kapcsolatra képes USB porttal ellátott darab, így nincs okunk panaszra. Ellenben a muszerek és a rádió fejegységének digitális kijelzojét egy modernebb képernyo vehetné át az alapáron járó rendszer esetében is. Viszont kifejezetten kellemes, természetes érzés ragad minket magával már a megismerkedés elso perceiben az ergonómiának, a könnyedén megtalálható ideális üléspozíciónak, és a kormány-váltó párosának optimális elhelyezésének köszönhetoen.


Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom