2009-ben a Peugeot volt a világon a legtöbb autót értékesítő francia gyártó, 10. a világranglistán. 2012-re három helyet szeretnének előrelépni. Ennek érdekében a márka sokféle műszaki megoldásba fektet be, hogy a mobilitás elvárásainak a vezetési élmény feláldozása nélkül felelhessen meg. Fokozzák a motorok hatékonyságát, és újabbnál-újabb technikai megoldásokat fejlesztenek ki. 2010-ben mutatják be új elektromos autójukat, az iOn-t. 2011-ben a Peugeot 3008 HYbrid4 dízel, és e-HDI mikrohibrid kivitele jelenik meg. 2012-től pedig már konnektoros hibrid kivitelben is elérhető lesz a 3008-as.
A jövő autójának felfedezéséhez a Peugeot-nak a stílust is új szemszögből kell néznie. Ezt demonstrálja az SR1, amely a márka jövőbeni stílusának legerősebb, legkülönlegesebb, és legtisztább kifejezését testesíti meg. Az SR1 stílusokat is egybeolvaszt, ahogy műszaki jellemzőit összhangba hozza merész megjelenésével. HYbrid4 rendszere például az elöl elhelyezett 1,6 literes THP benzinmotort (160 kW/218 LE), hátra beszerelt villanymotorral (70 kW/95 LE) párosítja. Utóbbi ráadásul tisztán elektromos módban nulla kibocsátással üzemel. Ennek a technikának köszönhetően az SR1 legnagyobb potenciális teljesítménye a 230 kilowattot (313 LE) is eléri, de szintén e megoldás hozadéka az összkerékhajtás is.
Ökológiai lábnyomát és a fosszilis tüzelőanyag-függőséget csökkentendő, a márka sokféle technikába ruház be. Tovább folyik a benzines és a HDi FAP motorok hatékonyságának növelése, és lökettérfogat-csökkentése. Emellett háromhengeres benzinmotor kifejlesztésén is dolgoznak.