A kis dízel teljesítménye nem nőtt igazán látványosan 110 helyett 112 lóerős lett viszont a maximális nyomatéka 240-ről 270 Nm-re emelkedett, és a karakterisztikája is az előnyére változott. A csúcsteljesítménye is alacsonyabb fordulatszámnál percenként 4000 helyett 3600-on jelentkezik, és már 1000-es fordulaton megjön a legnagyobb forgatónyomaték fele, 135 Nm. Mindehhez sokkal mélyrehatóbb változtatásokra volt szükség, mint gondolnánk. Átalakították az égésteret, kisebb tehetetlenségűre cserélték a turbófeltöltőt, és nagyobb nyomásúra a befecskendező-rendszert, csökkentették a motor sűrítési viszonyát és változtattak a feltöltés paraméterein is, hogy mindezzel hatékonyabbá tegyék az égésfolyamatot.
Az átalakított motort elsőként a Peugeot 308CC kapja meg, de a későbbiekben lassanként mindenütt kiváltja a régebbi, 110 lovas kivitelt a franciák modelljeiben.