Gablini.hu / Hírek / Hyundai ix20 1.4 CRDI HP Comfort (2010) teszt

Hyundai ix20 1.4 CRDI HP Comfort (2010) teszt

Hyundai ix20 1.4 CRDI HP Comfort (2010) teszt
A Hyundai-ról az utóbbi időben nem hallani mást, mint hogy a legnagyobb mértékben növeli az eladási mutatóit, ráadásul a konzervatív és márkahű Európában eladási rekordokat dönt. A Hyundai olyan kategóriákban is sikert tudott elérni, amelyeket a neves európai gyártók évtizedek óta uralnak. Az öt éves kilométer korlátozás nélküli garancia is hozzájárul ahhoz, hogy már a flottaértékesítések is szép számokat öltenek. Nos, ezt eddig könnyedén tette a dél-koreai gyár, ugyanis modelljei megbízhatóak, pofásnak és eddig olcsók is voltak. Sőt az ADAC szerint 2010-ben a legjobb márka volt ebből a szempontból a Hyundai. Ehhez azért azt is hozzá kell tenni, hogy az utóbbi egy-két évben ugrottak meg az eladások, így szinte csak új autókról beszélhetünk, amelyeknél még szerencse, hogy nem jellemző a garanciális hiba. Ráadásul a dél-koreaiak olyan szegmensekben is próbálkoznak, amelyekben az utóbbi időben nem sok fantáziát láttak a nevesebb gyártók. Gondolok itt a kisautóból készült egyterűek világára. Ugyan az Opel lecserélte a Merivát, de a konkurensek nem túl friss modellekkel rendelkeznek, a Ford Fusion felett már régen eljárt az idő (nemsokára érkezik a B-Max), és a Nissan Note sem a legfrissebb fejlesztés. Talán egyedül a Citroen C3 Picasso emelhető még ki a Meriva mellett.


Az örökösen felmerülő kérdés az, hogy a dízelmotor felára egy ilyen kisautóban valaha megtérül-e, illetve, hogy érdemes-e egyáltalán gázolajos erőforrással kisautót vásárolni. Nos, a kérdésre elég egyértelmű a válasz az alábbi árakat tekintve. A közepes Comfort felszereltség mellett a 90 lóerős dízelmotor pontosan 700 000 forinttal kerül többe, mint az azonos teljesítményű benzines változat. Ha azt nézzük, hogy a gázolaj szinte forintra azonos áron mozog a benzin árával és a hamarosan következő jövedéki adó növelés miatt még drágább is lesz, így a felár közel 70-80 ezer kilométeres futásteljesítmény után térül csak meg. Ráadásul az 1.4-es CRDI nem a legjobb a kategóriában: hidegen igencsak hangosan kerepel és 2000-es fordulatszám alatt nem igen használható. A gyári fogyasztási adatokat sem tudtuk hozni ezzel a motorral: a városi és elővárosi közlekedéssel az átlagfogyasztás 5.5 liter lett, ami még mindig egy remek érték, de ahhoz kevés, hogy jelentősen lejjebb faragható legyen a megtérülés ideje. Városi közlekedéshez különben is jobb a benzinmotor, mivel hamarabb bemelegszik, így télen gyorsabban fűti fel az utasteret. Annak ellenére, hogy az ix20-at kis egyterűnek hirdeti a gyártó, nem ajánlanám hosszú távú utakra nagy csomagokkal, hiszen mégis csak egy kisautóról beszélünk. Arra tökéletesen alkalmas, hogy anyuka reggel elvigye a gyerekeket az iskolába vele, majd délután a bevásárlást is elintézze, no de nagy túrákra azért nem indulnék vele.

A 440 literes csomagtér a kategória átlagánál jóval nagyobb, de csak némi csalással, ugyanis a Hyundai beleszámolja a rejtett, fedél alatti tárolókat is a csomagtér méretébe. A hátsó háttámlát 60-40 arányban lehet dönteni, és az ülőlapot ugyanilyen arányban tologatni előre, hátra. Az ülések lehajtásával közel 1500 literesre nő a raktér, és egészen magas tárgyakat is bepakolhatunk ilyenkor az autóba, ugyanis a pufók ix20 igencsak magas. Ez nemcsak pakoláskor jön jól, hanem az első-hátsó üléssorban is. 186 centis magasságommal ugyanis mindkét sorban elfért a fejem. Az első ülőlapok hossza kifejezetten figyelemre méltó, még nagyobb kategóriában sem megszokott az ilyen méretű fotel. A műszerfal kialakítása egyszerű és kezelhető, a szokásos Hyundai-kék színben pompázik minden. Éjszaka nekem kissé zavaró ez a szín, bár lehet, hogy idővel hozzá lehet szokni. Az utastérben helyet kapott jó néhány rekesz, illetve tároló, így mindig lesz helyük az olyan apró tárgyaknak, mint a kulcscsomónk, vagy éppen a telefonunk. Az összes ajtón találhatunk térképzsebeket, az elsőkben akár 1.5 literes palackokat is elhelyezhetünk, de a kézifék környékén is találunk két pohártartót és két nagyobb rekeszt. A középkonzol alsó részében pedig egy további tárolót alakítottak ki a tervezők, ahová az audio-rendszerhez csatlakoztatott iPod-unkat, vagy más MP3-lejátszónkat helyezhetjük el.


Külsőre le sem tagadhatja magáról az autó, hogy a Hyundai palettáján foglal helyet. A jellegzetes hatszögletű hűtőmaszk körül rengeteg a krómozott díszítő elem. A hűtőrács mintázata egészen érdekes: szabálytalan háromszögek és négyszögek alkotják a felületet, viszont a két első lámpatest nekem egy kicsit túljátszott. A sziluett nem különösebben érdekes, azt azonban megfigyelhetjük oldalról, hogy milyen magas a karosszéria, ami a már említett fejtérre van kiváló hatással. Az autó fara férfiasabb képet mutat, mint az orra, a jellegzetesebb vonalakból építkező ötödik ajtót akár nagyobb modellen is el tudjuk képzelni. Sőt egy kicsit SUV-os hatást kelt a magasra húzott két hátsó lámpatest és a lőrésszerű ablakkialakítás. A vastag C-oszlop miatt nehézkes a hátralátás és parkoláskor is jól jöhet a feláras tolatóradar, amely a közepes, Comfort felszereltséghez sem jár ingyen, 65 000 forintot kell érte leszurkolni. Dicséretet érdemel a hatalmas ötödik ajtó, amelyen keresztül könnyedén megtölthető az ix20 csomagtere. Valószínűleg sok hölgy vásárlója is lesz az autónak, akiknek bizonyára nem mindegy, hogy milyen magasra kell beemelni a bevásárlás után a csomagokat.




Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom