Gablini.hu / Hírek / Hyundai i30u CW 1.6 CRDi HP Style teszt

Hyundai i30u CW 1.6 CRDi HP Style teszt

Hyundai i30u CW 1.6 CRDi HP Style teszt

Na kérem, aki ismeri a Hyundai-t, most gyorsan mondja meg, mivel töltötte a márka ezt az évet! Bevezették az ix35-öst, rendben. Igen? Focivébé, nagyon jó! Még valami? Segítek: dalverseny… autó a plafonon… Hogyan? Ix20, bizony, köszönöm! Ennyi? Biztos? Hát igen, elég sűrű éve volt a koreaiaknak, és a sok csinnadratta mellett nem igen jutott figyelem a család visszahúzódó jófiújának. Így aztán az alsó-középkategóriás i30 szépen elvonult egy sarokba, és csendben újraalkotta önmagát.

Hatalmas önfegyelem (és önbizalom) kell ahhoz, hogy egy esztétikusan jellegtelen, ám számos értéke nyomán mégis sikeres autó modellfrissítése során ne akarjanak valami hatalmasat dobni a tervezők, menthetetlenül elvetve a sulykot. Márpedig az i30U optikai ráncfelvarrása annyira minimális, amire rendszerint csak a felső kategóriában láthatunk példát: az új évtized előtt mindössze egy új, sokszögletű légbeömlővel tiszteleg, amit házon belül az ix-modellekről, házon kívül pedig egy Európában kölni székhelyű amerikai márkától ismerhetünk.

Ennél egy fokkal furcsább, hogy a beltérhez sem nyúltak. Maradtak a közepesnél alig jobb minőségű, helyenként karcolódó műanyagok, változatlan a látványos, funkciókban bővelkedő középkonzol, és a sokak által kritizált, sötétben nem eléggé tompítható fényerejű, így vagy kéken vakító vagy kikapcsolt központi kijelző cseréjét sem látták indokoltnak a Németországban alkotó dizájnerek. Ezek szerint pontosan ugyanazt az autót kapnánk most, mint egy évvel ezelőtt? A válasz: igen – de mégsem.

A leginkább kézzel fogható eltéréssel a műszaki táblázat szolgál. 115 helyett 126 lóerőt teljesíti az a dízelmotor, amely eddig is a kínálat egyik legjobb tagja volt, és amely igazság szerint úgy is versenyképes maradhatott volna a piacon, ha hozzá sem nyúlnak. Ha viszont már megtették, inkább a hangszigeteléssel kellett volna foglalkozni: a takarékos, dinamikus motor nyers viselkedéssel rontja az összhatást, mintha félne eminens teljesítményt nyújtani. A helyzet szerencsére nem drámai, és mindenekelőtt nem érezhetően rosszabb, mint a ráncfelvarrás előtt, így a pontosan kezelhető váltóval és a könnyű kuplunggal együtt harmonikus, feltűnéstől mentes alapot ad a nyugodt közlekedéshez. Az utazás békéjét csupán a kor elvárásai szerint bevezetett, a váltás esedékességére figyelmeztető nyilacskák zavarják meg, de mivel a rendszer – más típusoktól eltérően – nem buzdít irreálisan korán a felkapcsolásra, hasznos adaléknak bizonyul a környezet- és zsebtudatos vezetők számára. Akit pedig hidegen hagynak az efféle szempontok, gyorsan megtanulja figyelmen kívül hagyni a fel-felvillanó háromszögeket.
*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek konkrét árajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom