Kombi karosszériával már alaposan kiveséztük a Hyundai megújult alsó-középkategóriás modelljének egy másik kivitelét. Azok kedvéért, akik nem olvasták azt a cikket, és/vagy most lusták oda kattintani, gyorsan összefoglalom a tapasztalatokat: az i30U egy alapjaiban támadhatatlan konstrukció, minden téren legalább átlagos, de inkább azt valamelyest meghaladó teljesítményre képes, műszaki és kényelmi tartalmához viszonyítva reális árát pedig ütős garanciális csomag teszi kifejezetten vonzóvá.
Könnyű persze erre a következtetésre jutni, ha az ember orra előtt egy potens dízelmotor, mögötte pedig egy szokatlan beosztású, de mégis csak tágas és praktikus kombi karosszéria van. Ezzel szemben a Hyundai i30U valóban tömegmodellnek szánt alapmodellje, amit most kerítettünk sorra, egyikkel sem büszkélkedhet. Az ötajtós karosszéria az elöl tátogó légbeömlő, a maszkon trónoló, krómozott albatrosz-szárny, és a C-oszlopra felfutó hátsó lámpatestek ellenére maga a megtestesült tucatmunka. Félreértés ne essék: az égvilágon semmi baj nincs a Hyundai formájával. A finoman ejtett tetővonal alatt pont elég hely jut a fejnek, a csomagtartó magas pereme és a betüremkedő kerékdobok ellenére jól kiaknázható 340 litert kínál fel hasznosításra, a hátsó tetőoszlop vaskosságát apró háromszög-ablak enyhíti. Egy szó mint száz, az i30U nem a feltűnést kereső sofőrök autója, és ebben a minőségében harmonikus választás hozzá az 1,4 literes alapmotor.
109 lóerőt ígér az adatlap, és biztos ott is van mind, csak rettentő messze – maximális forgatónyomatékát ugyanis magasan, 5000 1/percnél adja le a motor, aminek ráadásul üresen is 1,3 tonnát kell mozgatnia. Kulturált gázreakciói miatt tohonyának nem mondanám, de ráérős kényelemmel indul neki kis fordulatszámról, és az erejével együtt a hangja is megjön az alapjáraton amúgy rettentő csendes motornak - autópályán már bekapcsolódik az utasok beszélgetésébe. Ha gyakran tervezünk hosszabb utakat, érdemes lehet elgondolkozni a nagyobbik benzinmotoron, annak ellenére, hogy az sem a kifinomultság szobra, viszont legalább dinamizmussal kárpótol a zajért.