Gablini.hu / Hírek / Hyundai Genesis Coupe: elgurult a gyógyszer!

Hyundai Genesis Coupe: elgurult a gyógyszer!

Hyundai Genesis Coupe: elgurult a gyógyszer!

Bár korábban volt már a Hyundai kínálatában Coupe típusnévre hallgató változat, a Genesis mégsem tekinthető közvetlen leszármazottjának. A kompakt kupé utódja sokkal inkább a 3+1 ajtós Veloster, mely teljesítményben és árkategóriában is közelebb áll hozzá. A Genesis Coupe a Hyundai nagyágyúja, a 3,8-as változat – létezik 2,0 literes turbós is – pedig a Magnum töltet!

A szívó V6-ost beröffentve végigfut az ember hátán a hideg, olyan érces és nyers hangon kel életre. A koreaiak végre előrukkoltak egy valódi túrakupéval, mely nemcsak látszatra hozza a sportos jellemzőket, hanem menet közben is. A Genesis formája tetszetős, vonalai lágyak, kontúrja simulékony, én azonban adtam volna néhány energiaitalt a designereknek, hogy felpörögve valami agresszív, marcona fazont alkossanak.

Nem sok értelme van, de akkor is kell!!!

Nyilván a Hyundai sem számít arra, hogy az európai ügyfelek megrohamozzák a szalonokat, de a típusnak elsősorban nem is itt, hanem az USA-ban, Ázsiában és Oroszországban kell helytállnia. Palettaszínesítés és márkaimázs-építés céljából az öreg kontinensen is megjelent a Genesis Coupé, a tesztautó orrába pedig a 3,8-as RS3800-as (Rear-drive Sport) blokkot építették be. A változó szelepvezérlésű V6-os teljesítménye 303 lóerő, maximális nyomatéka 361 Nm, álló helyzetből pedig 6,3 másodperc alatt éri el a százas tempót. Ezzel a motorral úgy húz, mint a veszedelem, hangja istenien szól, hörög, prüszköl, fújtat, mint egy felhergelt harci mén! A hatfokozatú automatikus váltó egyaránt remek társ a kényelmes és a sportos közlekedéshez. A ZF gyártmányú tiptronic szerkezet gyorsan – és ha a helyzet úgy kívánja, padlógáznál finom agresszióval, enyhe rántás kíséretében – vált. Utóbbi nem hangolási hiba, ami rendben is van! Ha a kart manuális síkba toljuk, akkor azzal vagy a kormányon elhelyezett váltófülekkel is kapcsolgathatunk – érdemes kipróbálni, mert jól működik ez a funkció, de a hirtelen érkező motorfékhatással számoljunk, mert a kanyar közepén meglepetést okozhat. Az automata mellett szól a kézi váltóval szemben a csekélyebb fogyasztás (-0,4 l/100 km), a jobb károsanyag-kibocsátás (-11 g/km) és az egy tizeddel fürgébb százas sprintidő is.
*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek konkrét árajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom