Gablini.hu / Hírek / Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 (2011) Sport teszt

Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 (2011) Sport teszt

Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 (2011) Sport teszt

Önálló márkaimázst kialakítani nem gyerekjáték. Pláne egy olyan dél-koreai márkának, amelynek ismertsége néhány éve még sehol nem volt. Amerikában erre van egy jól bevált módszer, amelyet kitűnően működött a Toyota és a Lexus, illetve a Nissan és az Infiniti esetében. Hasonló megoldással kísérletezik most a Hyundai a Genesis révén. Az USA-ban Genesis néven kapható luxuslimuzin és sportos kupé, mégpedig a márkától megszokott kedvező ár-érték aránnyal. Nem jöhetett volna jobbkor hozzánk sem, mivel a Hyundai csillaga egyre fényesebben ragyog, és mivel lehetne még egyet dobni az (el)ismertségen, mint egy hátsókerék-hajtású, V6-os sportautóval? Már csak az a kérdés maradt, hogyan birkózik meg Genesis Coupé az olyan jól bevált és bejáratott konkurenssel, mint a Nissan 370Z, vagy mennyire tudja megszólítani azt a vásárlóréteget, amelynek szebben cseng az Infiniti neve?

Biztosan egyszerűbb dolga lenne, ha csak egy kicsivel is karakteresebb külsővel áldották volna meg. Nem azt akarom mondani, hogy nem feltűnő jelenség - főleg ebben a zöld színben, vagy, hogy éppen nem jó ránézni. De semmilyen olyan egyedi ismertetőjegyet nem fedeztem fel a Genesis Coupén, amivel kiemelkedne az illusztrisabb társaságból, amelyet a Nissan 370Z és az Infiniti G37 Coupé alkot. Szemből egyáltalán nem kelti egy kőkemény sportautó benyomását, egyszerűen nem képes úgy lázba hozni, mint ahogy az adottságai engednék. A furcsaság talán abban rejlik, hogy ma már annyira hozzászoktunk a hatalmas hűtőmaszkokhoz a legkisebb autókon is, hogy a Genesis Coupéhoz hasonló sportolón már-már túlságosan visszafogottnak tűnik egy ilyen méretű hűtőmaszk. A kissé bamba orrot viszonylag ügyesen ellentétezték a szép 19 colos könnyűfém felnikkel, a profil hangsúlyos domborulataival és szélesedő vállaival, valamint egy apró trükkel a hátsó oldalablakot is látványosabbá tették. A hátsó lámpák szintén nem túl ötletesek és nem túlságosan cifrázottak, viszont a dupla kipufogó és a határozott spoiler sokat dob a Genesis Coupé megjelenésén.

Sokkal nagyobb csalódást kelt a külsőnél az utastér. Amint belehuppanunk az ülésbe, rögtön érezzük, hogy a magabiztos oldaltartásnak köszönhetően a kanyarban nem lesznek gondjaink, viszont ahogy kicsit körbenézünk, rögtön feltűnik a belső sivársága. Amíg a 370Z-ben egyedi és ötletes részleteket, az Infiniti G37-ben pedig prémium minőség vár minket, addig a Hyundai csak egy mindenféle ötlettől mentes, egyenesen unalmas műszerfalat prezentál. A gombok és a műszerfal felépítése semmiben sem különbözik egy átlagos kompakttól, akár az i30-ból is átemelhették volna a teljes belsőt. Bár a központi műszeregység két óráját kiemelték, a számok, a mutatók, a háttérvilágítás és a fedélzeti grafikája szintén az i30-at idézi, így a legkevésbé sem hoz lázba. Bár nem sikerült túl izgalmasra a volán sem, legalább a fogásával nincs probléma.

A leginkább illúzióromboló érzésem a kormány mögötti váltófülekkel volt, amelyek olyan gagyi, kínai érzést nyújtottak használat közben, hogy elvették az ember kedvét a váltó manuális módjától. Összességében amúgy nem volt gond a minőséggel. Alapáron jár a bőrkárpit, és a műanyagok is meglepően kellemesek -ami kissé váratlan a Genesis Coupé amerikai gyökereit idézve-, viszont az alumínium pedáloktól eltekintve hiányérzet támad a sportos betétek iránt, amivel talán még sikerült volna feldobni a komor, egyhangú hangulatot. A szállítható személyek számának terén a Hyundai a 2+2 üléses Infinitivel alkot párosít, míg a Nissan V6-os sportautója kétszemélyes. Persze a Genesis Coupé hátsó két szükséghelye is inkább gyerekeknek szól, mivel 160 centi felett már kellemetlen ütéseket okozhat a hátsó szélvédő a fejeknek. A 332 literes csomagtartóhoz szűk nyíláson vezet az út, de egy élményautóhoz általában járó két sporttáskát gond nélkül elnyel.


Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom