Gablini.hu / Hírek / Három hengerrel is pöföghet a Hyundai i20 - Cicaarccal a világ legtakarékosabb dízele: új Hyundai i20

Három hengerrel is pöföghet a Hyundai i20 - Cicaarccal a világ legtakarékosabb dízele: új Hyundai i20

Három hengerrel is pöföghet a Hyundai i20 - Cicaarccal a világ legtakarékosabb dízele: új Hyundai i20

A Hyundai i20 első alkalommal a Genfi Autószalonon látott cicás, és talán (Toyota) yarisos arca nem újdonság, az viszont igen, hogy az i10-ből ismert, 1,1 literes, háromhengeres, 75 lóerős – a kínálatába most érkező − turbódízellel a jelenleg kapható autók közül a legtakarékosabb dízelnek számít.

Az ötüléses, a frissítéskor felszerelt új lökhárítókkal 5,5 cm-rel növelt, 0,5 cm híján 4 méteres ötajtós ráadásul nem is szerény méretű. Utasterében 4 felnőtt gond nélkül elfér, de akár 5 is beülhet, csomagjaiknak pedig 295 liternyi csomagtér marad.

Hátul szokás szerint a lökhárító és a lámpa friss, 2-3 centiméterrel elöl-hátul tovább nyújtóznak az új kötények

Hátul szokás szerint a lökhárító és a lámpa friss, 2-3 centiméterrel elöl-hátul tovább nyújtóznak az új kötények

Nem lehet panasz ellátmányára sem, hiszen az 5 csillagos EuroNCAP utasvédelmi eredményt már első kiadásával kiérdemelt i20-ban a 6 légzsák eddig is alap volt, van továbbá ESP és légkondi már a Classic alapkivitelben is. A másodiknak számító Active szint 15 colos alufelniket, hangvezérléses Bluetooth kihangosítót, elektromos és fűtött külső tükröket, ködfényszórókat, bőrkormányt és váltógombot, valamint hátul is elektromos ablakokat ad − a Classic ellátmányán felül. A csúcsnak számító Style automatikus lámpa- és ablaktörlő-kapcsolást, valamint a szegmensben elsőként az amúgy elektrokróm visszapillantóba integrált tolatókamerát is bevet. Akinek ez sem lenne elég, az kérhet kulcs nélküli nyitó-, indítórendszert, kijelzős műszerfalat, valamint krómkilincseket tartalmazó kényelmi csomagot is.

A jobbkormányos műszerfal fotóján is jól látszik: zongoralakk-betéteket kap a középkonzol

A jobbkormányos műszerfal fotóján is jól látszik: zongoralakk-betéteket kap a középkonzol

A lényeg persze nem ez, hanem az, hogy az átdolgozott frontrész mögött a kínálatban eddig és ezután is szereplő 1,25 literes benzines 78 helyett már 85 lóerős, az 1,4 literes, 100 lóerős benzines pedig immár az 1,4 literes, 90 lóerős turbódízelhez hasonlóan 6 fokozatú váltót kap. Újdonság a háromhengeres, 1,1 literes, 75 lóerős CRDi turbódízel. Utóbbi ISG, azaz stop-start rendszerrel elérhető 2,7 l/100 km vegyes fogyasztási értékével és 84 g/km szén-dioxid kibocsátásával a ma kapható autók közül a legtakarékosabb, legcsekélyebb környezeti terhelésű modell az i20.
*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek konkrét árajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom