Gablini.hu / Hírek / Genesis Coupé - Gumifüstös mellbedobás

Genesis Coupé - Gumifüstös mellbedobás

Genesis Coupé - Gumifüstös mellbedobás

Bal láb a féken, jobb a gázon és az irgalmatlan hathengeres kezdi túlforgatni a kerekeket. Lassan, erőből csinálja, mire sárga-pirosról zöldre vált a lámpa, füst száll fel a hátsó kerekektől.

Lexus, Acura, Infiniti, Genesis


Leugrok a fékről, padlógáz. A buszmegállóban a srácok csodálják a vastag fekete csíkokat és biztosak benne, hogy ez a világ legjobb autója, csak nem tudják hová tenni. Amerikában a Hyundai a Genesis márkával ugyanazt próbálja megugrani, amit jó húsz éve a Toyota a Lexusszal vagy a Nissan az Infinitivel kezdett. Európában a Genesis-modellek közül jó érzékkel csak a kupé kapható, Hyundai Genesis Coupé néven, az akár 429 lóerős, ötezres nyolchengeressel megvadított limuzin nem.

Király a verda

Az élek kicsit a megboldogult FIAT Coupéra hasonlítanak, a felni a Lexusé vagy az Infinitié is lehetne, a sziluett megrajzolójának alighanem a Nissan 350Z-t tették a párnája alá, de a forma nagyon látványos, főleg a limezöld metálszínnel.

Sok menő autóval szemben a Genesis Coupét szívélyesen beengedték, sokkal többen csodálták, mint utálták. Egy biztonsági őrként senyvedő úr egyszer a tolótetőn kiabálta be a lámpánál, hogy istenkirály a verda és nyom.

Belülről i30 is lehetne

A kupéban sok minden adott, amitől egy autó sportos: a gázpedál nem függesztett, hanem alsó forgáspontú, a pedálokat fém borítja. A motor indítógombbal kel életre, az ülés jól tart és kellően mélyen van az első ablaküveg keret nélküli, a kormány mögül kikandikálnak az automata váltófülei.

Az amerikai célközönség igényszintjéhez képest pompásak a műanyagok, mégis szürke és dögunalmas a belső tér, mert ugyanezek az órák, kijelzők és kapcsolók akár egy i20-ban is szolgálhatnának.

Mikor ég ki az ESP lámpája?

Vehemens hanggal indul be a V6. Nem lakja be úgy a környéket, mint a Nissan 370Z, de tökös és élvezetes. A kormány sokat ígérő nehézséggel jár és kellően direkt. Kis gázra is megugrik az autó, normál úton, például stoptáblától kikanyarodva gyakran villog az ESP visszajelzője.

A kipörgésgátlás nem viccel, elvágja az erőt és érzésre túl sokáig tart, mire a motort megszabadítja béklyóitól. Közepes úton a betonkemény rugózás nehezen tartja úton a kerekeket, nemcsak induláskor, de kanyarban is.

ESP off: nem kérdez vissza

Amerikában, az eredendő célpiacon az újmódi ESP sokak szerint a gyengék fegyvere, talán ezért is lehet kikapcsolni egyetlen gyors gombnyomással.

Nem kérdez vissza, nincs több fokozatban visszavonuló védelem és nem kell hosszú másodpercekig nyomni a gombot, mint egy BMW-ben.

*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek konkrét árajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom