Gablini.hu / Hírek / Feljebb kapcsolnak a Nissan angliai és oroszországi gyárai

Feljebb kapcsolnak a Nissan angliai és oroszországi gyárai

Feljebb kapcsolnak a Nissan angliai és  oroszországi gyárai

Az angliai gyár termelési rekordot dönt, míg Oroszországban beindul a harmadik műszak.

A Nissan sunderlandi gyára rekord-nagyságú gyártási darabszámot ünnepelhetett az elmúlt évben, és megerősítette első helyét Nagy-Britannia autógyárai között.

2010-ben 423.262 autót gyártottak Sunderlandben, melyek 81 %-a exportra került. Az Autógyártók és Kereskedők Egyesületének (SMMT) adatai szerint az Egyesült Királyságban 2010-ben legyártott minden harmadik személyautó Sunderlandből került ki. A Nissan angliai gyára 1998 óta évről évre az Egyesült Királyság legnagyobb autógyártója.

Ezt a rekord-évet a Nissan sunderlandi gyárában összeszerelt modellek, különösképpen a Nissan Qashqai sikere lapozta meg. 2010 májusában a Qashqai gyártósorán harmadik műszakot iktattak be, s így a Qashqai és a Qashqai+2 2008. évi 224.989-es darabszámú gyártását - ami 2009-ben 198.841 darabra csökkent - 2010-ben 271.188-re sikerült növelni.

A gyártás augusztusi beindulásától számítva 44.622 Nissan Juke hagyta el gyárat. Az év korábbi részében Sunderlandben 54.580 Micrát is összeszereltek - az utolsó júliusban készült, s ezt követően, 18 év után, Indiába helyezték át a modell gyártását.

A sunderlandi gyár második gyártósorát megosztó két modell, a Nissan Juke és a Nissan Note is jól teljesített 2010-ben. A gyártás augusztusi beindulásától számítva 44.622 Nissan Juke hagyta el gyárat, míg a teljes év során Note-ból 52.872 darab készült.

A Nissan angliai gyártásért felelős alelnöke, Kevon Fitzpatrick a következőket fűzte hozzá: "Az elért eredmények a Sunderlandben gyártott modelljeink népszerűségét is tükrözik, különösen a Nissan Qaqshqai-ét és a Nissan Juke-ét - mindkettőt Angliában tervezték és fejlesztették ki és itt is gyártják."

"A költséghatékonyságra és a minőségre koncentrálva, és a vevőink változó igényeire érzékenyen reagálva jelentős mértékben sikerült bővítenünk termelésünket, miközben másoknak csökkenéssel kellett szembenézniük. Ennek a nyertes képletnek az alkalmazása a kulcsa annak, hogy a jövő termékei is sikeresek legyenek és folymatos legyen a növekedés."

2010-ben történt az is, hogy a Nissan bejelentette: a 100%-ban elektromos hajtású Nissan LEAF modellt - amely elnyerte az Európai Év Autója címet - 2013-tól Sunderlandben is gyártani fogják. A Nissan LEAF-hez a lítium-ion akkumulátorokat majdan előállító új akkumulátorgyár építésének munkálatai jól haladnak. Az első angliai vevők - akik az Egyesült Királyság kormányának a hálózatról feltölthető elektromos autók vásárlásához nyújtott 5000 font értékű támogatását is igénybe tudják venni - a közelgő hetekben vehetik át új Nissan LEAF-jüket.

Mindeközben, a Nissan oroszországi gyára - reagálva a növekvő keresletre és a harmadik modell gyártásának megkezdésére - elindítja a harmadik műszakot, mellyel 500 új munkahelyet teremt.

A Nissan Manufacturing Rus (NMGR) tavaly márciusban jelentette be, hogy meg fogja kezdeni a Murano helyi piacra szánt gyártását.

Most megerősítették, hogy az új modell 2011. áprilisában csatlakozik a már eddig is itt gyártott lépcsőshátú limuzinhoz, a Teana-hoz, és a sportos szabadidő-autóhoz, az X-TRAIL-hez.

A Murano gyártásával együtt, a Teana és az X-TRAIL iránti növekvő keresletet, és a gyár maximális kapacitását (évi 50.000 darab) figyelembe véve, a múlt évhez viszonyítva akár meg is duplázódhat a szentpétervári gyár 2011-es teljesítménye.

Ez késztette a Nissant arra, hogy járulékos műszakot indítson be a gyárban, és ehhez a múlt hónapban megkezdje a munkaerő-toborzást.

Áprilisban az eddigi 1500 mellé további 500 új munkahelyet létesítenek.

Dmitrij Mihajlov, az oroszországi Nissan gyár, az NMGR ügyvezető igazgatója elmondta: "Büszkék vagyunk a szentpétervári gyár gyors növekedésére és fejlődésére. Kevesebb, mint két év alatt egyről háromra növeltük az általunk gyártott modellek számát, és dolgozóink száma csaknem megháromszorozódott."

"A harmadik gyártó műszak bevezetése rendkívül pozitív fejlemény, amely nemcsak a Nissan-nak az oroszországi működésével kapcsolatos elkötelezettségét hangsúlyozza ki, hanem a Nissan autók iránti keresletet is, ami azért is nagyon fontos, mert mindez egyik legfontosabb európai piacunkon történik."

Az elmúlt évben Oroszországban a Nissan lett az első a japán márkák közötti versenyben, mivel a 2010-es naptári évben 79.614 db gépkocsit értékesített, ami 25%-os növekedést jelent a 2009. évi eredményhez viszonyítva. 2010-ben a Nissan az oroszországi piacon 5,56%-ról 7,74%-ra növelte piaci részesedését.

Mihajlov hozzátette: „Nagyon örülünk a Nissan 2010-ben nyújtott teljesítményének, melynek alapján Oroszország ma Európa második legnagyobb piaca. 2011-ben is erre a sikerre építve kívánjuk a legmagasabb minőségi színvonalú termékekkel ellátni vásárlóinkat, és ehhez igen jelentős mértékben hozzá fog járulni a Murano."

A Murano - amely már most is népszerű modell az oroszországi piacon - elsőként vezetett be a sportos luxusautók és a szabadidős terepjárók (SUV) előnyös tulajdonságait kombináló crossover modellt az orosz piacon.

A második (és egyben a jelenlegi) generáció 2008-ban jelent meg a piacon. A Qashqai-jal, a Qashqai+2-vel és a JUKE-kal együtt még szembetűnőbbé teszi a Nissan vezető szerepét a crossover kategóriában.

*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek konkrét árajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom