Gablini.hu / Hírek / Durcás, de vagány lesz a Kia új arca

Durcás, de vagány lesz a Kia új arca

Durcás, de vagány lesz a Kia új arca
A tigrisorr megvan az új formában is, csak szélesebb lett és nagyobb hangsúly került rá a lapos lézer fényszórók miatt. Pazar formatervezői játék, ahogy a lökhárítóban futó élek a lámpatestben folytatódnak. Meglepő lenne, ha ezzel a megoldással találkoznánk később széria autóknál is.
 

A Novo nem csak az új design miatt érdekes. A Cerato platformra épült négyajtós kompakt a kategóriában szokatlan kupés tetővonalat kapott. A gyáriak fastbacknek hívják, ami olyan ferde-hátút jelent, aminek a tetővonala nem megy át vízszintesbe, hanem az autó végéig lejt. Ilyet talán utóljára a Mazda 323 F-nél láttunk a kategóriában. Ha BMW lenne, GT-nek hívnák.
 

A húsz colos kerekek nem csak a szebb látványt szolgálják, a gumifelület két szélén látható sávban találkoznak csak az aszfalttal, így csükkentve a gördülési ellenállást és a szélzajt, miközben jobban tapadnak. A motortérbe az egyhatos turbós benzines álmodták meg a tervezők, egy jelenleg még nem elérhető hétsebességes CVT automatával.
 

A beltér minimalista, csupán néhány kapcsolót és gombot találunk benne. A sofőr jobbján egy háromdimenziós, hologramos kijelzőt látunk, amit akár vakon kezelhetünk az érintőpadról. Utóbbi ujjlenyomat leolvasót is tartalmaz, aminek köszönhetően egy érintéssel visszahozhatjuk a személyünkhöz tartozó beállításokat.
 
A gyártó már most bejelentette, hogy nem terveznek széria változatot a Novoból. Ez is egyike lesz azoknak a tanulmányoknak, amelyek megelőzik korukat, így a jövőben ehhez hasonló Kiák készülhetnek.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom