Gablini.hu / Hírek / Bemutatták az új Hyundai szabadidő-autót

Bemutatták az új Hyundai szabadidő-autót

Bemutatták az új Hyundai szabadidő-autót

Ami nem változott, az a Santa Fe elnevezés, amely már a harmadik generáció óta kíséri a Hyundai közkedvelt szabadidő-járművét. A 2000-ben bevezetett Santa Fe a mai napig világszerte csaknem 2,56 millió példányban talált gazdára, csak Európában több mint 350 ezer darabot adtak el belőle. A Hyundai várakozásai szerint az új generációs modell tovább erősíti a márka stabil pozícióját a szabadidő-jármű piacon, és 2013-ban, az értékesítés első teljes évében több mint 5 százalékos piaci részesedésre tehet szert Európában.

Az új modell formatervezői a természetben előforduló, a viharok kialakulása során keletkező formákból nyertek ihletet, amely megközelítést 'Storm Edge'-nek nevezték el. Ebből mi annyit érzékelünk, hogy a Santa Fe jóval lendületesebb megjelenésű az elődjénél. Az orr-rész önmagában látványos, a profilt pedig az új, felfelé ívelő karaktervonal és a sötét tónusú felnik teszik dinamikussá. A jármű 2700 mm-es tengelytávja megegyezik az elődmodellével, ugyanakkor az autó hosszabb (4690 mm), alacsonyabb (1680 mm) és szélesebb (1880 mm) lett, ami markánsabb megjelenést kölcsönöz neki. A Santa Fe alacsonyabban húzódó tetővonala, döntött első és hátsó szélvédője, valamint hátsó oldalablakainak meredeken felhúzott alsó éle is dinamikus kölcsönöznek neki.

Bent, az első és második üléssorban a második generációs modellnél tágasabb (+38, illetve +45 mm) lábtér várja az utasokat. Az egy darabból álló, széles és hosszú panoráma napfénytetőnek köszönhetően pedig természetes fény járja át az egész utasteret. A csomagtartó 37 mm-rel mélyebb, mint az elődmodellnél, ami 534 literes kapacitást eredményez (ötszemélyes konfigurációban). A második sor hosszirányban eltolható ülései egy mozdulattal előre dönthetők, így az utasok könnyedén és gyorsan beszállhatnak az opciós harmadik üléssorra.

Az új generációs Santa Fe hajtáslánc-választékát úgy alakították ki, hogy tökéletesen kielégítse az európai vásárlók elvárásait. A palettán egy benzines és két dízelmotor található meg. Mindhárom erőforrás nagy teljesítményt (150-200 LE) nyújt, a korábbinál is kedvezőbb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett.

A kínálat élén továbbra is a Hyundai 2,2 literes 'R' dízelmotorja áll, változó geometriájú turbófeltöltővel (VGT) felszerelve. A motor maximális teljesítménye 200 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 431 Nm. A Hyundai mérnökei 145 g/km-re mérsékelték a motor CO2-kibocsátását, így ez kategóriájának legtisztább üzemű tagja. Ezzel a motorral a Santa Fe álló helyzetből 9,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára (kézi sebességváltó, 2WD hajtáslánc). Rendelkezésre áll emellett egy kisebb, 2,0 literes, változó geometriájú turbófeltöltővel felszerelt (VGT) 'R' dízel hajtómű is. A 150 LE teljesítményű, 382 Nm forgatónyomatékú motor kifinomult működésű, CO2-kibocsátása csupán 155 g/km.

A benzinmotorban gondolkodó európai vásárlók számára a 2,4 literes 'Theta II' GDI erőforrás jelent alternatívát. A 193 LE csúcsteljesítményű, mindössze 197 g/km CO2-kibocsátású motor kategóriájának legtisztább üzemű modelljévé teszi az új generációs Santa Fe-t. A ‘Theta II' 2,4 literes GDI benzinmotor és a 2,2 literes ‘R' VGT dízelmotor hatfokozatú kézi és automata sebességváltóval egyaránt társítható. A 2,0 literes ‘R' dízelmotorhoz alapkivitelben kézi váltó csatlakozik.

A Santa Fe igazodik az európai autóvezetők ízléséhez és elvárásaihoz. A módosítások kiterjedtek a kormányműre, a felfüggesztésre és a fékrendszerre; az egyedi beállítások révén javult az autó stabilitása nagy sebességnél, valamint nőtt a vontatóképessége is. A Santa Fe például az első olyan Hyundai SUV, amely megkapta a márka Flex Steer szervokormány rendszerét. A rendszer háromféle kormánymű-beállítást biztosít, igazodva a vezető pillanatnyi igényeihez és a menetviszonyok diktálta követelményekhez. Az aktuálisan kiválasztott üzemmódról (normál, sport vagy komfort) a műszercsoporton elhelyezett, 4,2 colos LCD képernyőn keresztül tájékoztat a rendszer.

A szükség esetén automatikusan aktiválódó összkerékhajtási rendszer kizárólag akkor váltja fel az alapértelmezett elsőkerékhajtást, ha arra valóban szükség van. Ha a szenzorok tapadásvesztést észlelnek az első kerekeknél, a rendszer automatikusan megosztja a hajtóerőt az első és hátsó tengely között. Alaphelyzetben csak az első kerekek hajtottak, amit a rendszer síkos útviszonyok esetén önállóan képes akár 50:50 százalékig módosítani.


*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek konkrét árajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom