Gablini.hu / Hírek / Az új generációs i30 világpremierje a 2011-es Frankfurti Autószalonon

Az új generációs i30 világpremierje a 2011-es Frankfurti Autószalonon

Az új generációs i30 világpremierje a 2011-es Frankfurti Autószalonon

A Hyundai a 2011-es Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatta be új generációs i30-as modelljét, amely a vállalat várakozásai szerint folytathatja elődje sikereit, köszönhetően továbbfejlesztett formatervének, minőségének, teljesítményének és gazdaságosságának.

 

A Hyundai Motor Europe németországi Rüsselsheimben működő kutatás-fejlesztési központjában tervezett és fejlesztett, új generációs i30 a Hyundai egyedi formanyelvének, a „folyékony szobrászat” irányvonalnak az evolúcióját képviseli.

A modell négyféle motorral választható, összesen hat teljesítmény-szinten. A tökéletesített, különösen gazdaságos 1,6 literes dízelmotor CO2-kibocsátása kevesebb, mint 100 g/km.

 

Az új generációs i30 európai forgalmazása 2012 elején veszi kezdetét. Az ötajtós ferdehátúként debütáló újonc Európában, a vállalat ultramodern csehországi gyártólétesítményében, Nošovicében készül.

 

Az új generációs i30 minden példányára vonatkozik a Hyundai páratlan ötéves Tripla 5 garanciája. Ez a díjnyertes csomag ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát, ötéves országúti segélyszolgálatot, valamint öt éven át igénybe vehető, évenkénti egyszeri átvizsgálást foglal magába.

 

 

A Hyundai legnépszerűbb modelljének méltó utódja

 

Az eredeti i30 az iparág bevett szokásaira fittyet hányva évről évre nagyobb darabszámban talált gazdára. 2007-es bevezetése óta több mint 360 000 példányban kelt el Európában, ebből több mint 115 ezret 2010-ben adtak el – ennél sikeresebb évet még soha egyetlen Hyundai modell sem tudhatott magáénak Európában, ráadásul ezzel a teljesítménnyel az i30 a hatodik helyre lépett előre az európai alsó-középkategóriás eladások rangsorában.

 

A Hyundai várakozásai szerint az új generációs i30 is képes lesz fenntartani ezt a növekedési tendenciát, hozzájárulva a márka jövőbeli értékesítési sikereihez, a márkaismertség növeléséhez, és javítva a Hyundai márka megítélését az európai ügyfelek körében.

 

Az új generációs i30 bemutatkozását az erősödő álló piac is segíti majd. Az iparág elemzői szerint a kompakt kategória a következő három év során 7 százalékkal fog növekedni, és 2014-re elérheti az évi 2,4 millió darabszámot.  A Hyundai évente átlagosan több mint 120 000 darabot tervez értékesíteni az új i30-ból (a teljes modellciklusra vetítve), ami nagyobb, 5 százalék körüli piaci részesedést jelentene, és megingathatná a neves ellenfelek pozícióját.

 

„Várakozásaink szerint az új generációs i30 kulcsfontosságú szerepet játszik majd a Hyundai európai eladásainak és arculatának a fejlesztésében. Az i30 felveheti a versenyt a kompakt kategória éllovasaival, és a vadonatúj i40 oldalán a márka nagykövetévé és minőségi etalonjává válhat” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.

 

Természet ihlette formavilág

 

A „folyékony szobrászat” filozófia a természet által ihletett, dinamikusan hullámzó vonalakat és modern építészeti elveket alkalmazva töretlen, háromdimenziós kiállással ruházza fel a Hyundai járműveit. A formanyelvvel először a 2009-es Genfi Autószalonon, a Hyundai ix-onic tanulmányautón találkozhatott a közönség; azóta ezt az irányvonalat követi az összes, Európában bevezetett új Hyundai modell.

 

„Az új generációs i30 tervezése során erőteljes, hullámzó vonalakat alkalmazva alkottuk meg az autót. Ennek köszönheti atletikus megjelenését, és azt, hogy még álló helyzetben is a mozgás érzetét kelti. Merész kiállással ruháztuk fel legújabb modellünket, amely sportos jellemzőivel és dinamikus arányaival magabiztos szellemiséget sugároz. Ebből a szempontból az autó igen közel áll a vadonatúj i40-eshez, a Hyundai formai DNS-e mindkét autón könnyen felismerhető” – emelte ki Thomas Bürkle, a Hyundai Motor Europe technológiai központjának vezető formatervezője.

 

Az új generációs i30 a Hyundai egyik legfontosabb formai jellegzetességét: a hatszögletű hűtőmaszkot is megkapja.

 

„A hatszögletű hűtőmaszk a Hyundai egyedi formai megoldása, alkalmazása egyértelműen a Hyundai család tagjává teszi az i30-ast. A maszk két oldalán elhelyezkedő, ékszerszerű fényszórók erőteljes személyiséggel ruházzák fel a járművet, kifinomultságot és fényűzést sugallnak” – folytatta Thomas Bürkle.

 

Az új generáció hajtóereje

 

Az új generációs i30 háromféle benzin- és három dízelmotorral választható, 90-135 lóerő közötti teljesítménnyel. Mindkét üzemanyagtípus fontos szerepet játszik az európai alsó-középkategóriában: a gázolaj az eladások 52, a benzin 43 százalékát teszi ki. A Hyundai összességében fele-fele arányú megoszlásra számít az i30 dízel- és benzinmotoros kivitelei között.

 

A Hyundai szerint az igen takarékos, 1,6 literes, változó geometriájú turbófeltöltővel (VGT) szerelt ‘U-II’ dízelmotor bizonyulhat a modellcsalád legnépszerűbb erőforrásának. A 4000/perc fordulatszámon 128 lóerőt teljesítő, átdolgozott motorral felszerelt i30 álló helyzetből 10,9 mp alatt éri el a 100 km/h sebességet, legnagyobb sebessége 197 km/h.

 

A modellsorozat benzinmotorjai is optimális egyensúlyt kínálnak a teljesítmény és a gazdaságosság között. Az új generációs i30-hoz rendelhető 1,6 literes ’Gamma’ GDI (közvetlen benzinbefecskendezéses) motor például 1591 cm3 lökettérfogatból 135 lóerő teljesítményt és 164 Nm forgatónyomatékot állít elő.

 

Csekély károsanyag-kibocsátás és valós hétköznapi takarékosság

 

A vállalat Blue Drive™ programja keretében kifejlesztett technológiák bevezetése optimális hatásfokot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményeztek az új generációs i30 esetében. Ezen technológiák között említést érdemel az ISG start-stop rendszer, az alacsony gördülési ellenállású abroncsok, valamint a generátor-vezérlő rendszer. Az 1,6 literes dízelmotor a maga 128 lóerejével és 100 g/km alatti CO2-kibocsátásával a kategória legjobb teljesítmény/hatásfok arányával ruházza fel az új generációs i30-ast.

 

Az ügyfelek választhatnak a hatfokozatú kézi és a hatfokozatú automata sebességváltók között, mindkét egység kifinomult vezetési élményt és igen kedvező üzemanyag-fogyasztást kínál.

 

Belső minőség, magasabb kategóriákat idéző felszereltség

 

Az utastér kidolgozási minősége és a felszereltség terén a vadonatúj i40 által felállított, igen magas normákhoz mérte magát az i30. A kormány mögött ülve például a vezető a Hyundai új Flex Steer™ opciójának előnyeit élvezheti. A háromféle üzemmódban (komfort, normál és sport) működtethető rendszer módosítja a szervokormány rásegítésének és a visszajelzésnek a mértékét, ezzel igazodva a vezetési körülményekhez, és biztosítva élvezetesebb vezetési élményt. A modellhez megrendelhető az i40-ből ismert kiváló képminőséget nyújtó, nagyméretű TFT Supervision kijelző, amely nagy felbontásban tájékoztatja a vezetőt a legkülönfélébb adatokról. A középkonzolon elhelyezett navigációs rendszer 7 colos érintőképernyőhöz csatlakozik.

 

Az új generációs i30-as bőséges felszereltsége még inkább kívánatossá teszi a Hyundait az utasok számára. A kétzónás klímaberendezés a leghosszabb utak alkalmával is kényelmes környezetet szavatol minden bent ülő számára, a panoráma napfénytető pedig még több természetes fényt enged be az utastérbe. Ez utóbbi teljes hosszában eltolható vagy billenthető, így az utasok igényük szerint állíthatják azt be.

 

Az új generációs i30 beltere a jelenlegi modellnél több helyet kínál az utasoknak. Az autó teljes hossza (4300 mm) és szélessége (1780 mm) megnőtt, ugyanakkor a magasság (1470 mm) csökkent, ami sportosabb karosszéria-arányokat eredményezett, anélkül, hogy az a funkcionalitás rovására ment volna. A csomagtartó kapacitása alaphelyzetben 378 liter, ami 10 százalékkal nagyobb, mint az előző generációs i30 esetében.

 

Ötcsillagos biztonsági jellemzők

 

Az új generációs i30 a legújabb aktív és passzív biztonsági technológiák alkalmazása révén maximális védelmet nyújt minden utasának. Az aktív biztonsági rendszerek között említhetjük a menetstabilizáló elektronikát (ESP), a blokkolásgátló fékrendszert (ABS), a járműstabilitás-szabályozást (VSM) és a vészfékezési jelzőrendszert (ESS). Ami a passzív biztonságot illeti, az új generációs i30 alapfelszerelésként kínál hat légzsákot (elülső, oldal és függönylégzsákok), amelyek opcióként vezetőoldali térdlégzsákkal is kiegészíthetők.

 

Az új generációs i30 biztonsági rendszerei megerősítik a Hyundai eddig is kiváló eredményeit az utasbiztonság terén. A vállalat arra számít, hogy az új modell elődjéhez hasonlóan maximális, ötcsillagos eredményt szerez az Euro NCAP törésteszt-vizsgálatán.

 

A flottanövekedés mozgatórugója

 

Az i30 2007-es bevezetése óta fontos szerepet játszott a Hyundai eladásainak és elismertségének növelésében az európai flottapiacon. A Hyundai elvárásai szerint az új generációs i30 elődjénél is népszerűbb lesz a flottakezelők és a cégautó-tulajdonosok körében.

 

A forgalmazás első teljes évében 120 000 darabot meghaladó európai forgalmat megcélzó, új generációs i30 eladásai az előzetes becslések szerint hozzávetőlegesen egyenlő arányban oszlanak majd meg a flotta- és a magánvásárlók között.

 

A Hyundai ötéves Tripla 5 garanciája nagyban növeli majd az új generációs i30 vonzerejét az igen komoly versenyhelyzetet teremtő alsó-középkategóriában. Ez az ötéves garanciális csomag kilométer-korlátozás nélkül érvényes, ötévnyi asszisztencia-szolgáltatást, továbbá öt éven át évenkénti átvizsgálást is tartalmaz, ami megnyugtató hátteret jelent a flottavásárlók és – kezelők számára.

 

Az eredeti i30-hoz képest az új generációs modell alacsonyabb teljes tulajdonlási költséget kínál, hála az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásnak, a szerényebb CO2-kibocsátásnak, valamint a kedvezőbb biztosítási besorolásnak.


Műszaki adatok

 

Új generációs Hyundai i30

 

Minden adat előzetes – az adatokat a modell bemutatásakor kerülnek véglegesítésre

*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek konkrét árajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom