Gablini.hu / Hírek / A Renault-Nissan szövetség villamosította a Challenge Bibendum Rallyt

A Renault-Nissan szövetség villamosította a Challenge Bibendum Rallyt

A Renault-Nissan szövetség villamosította a Challenge Bibendum Rallyt
A Renault-Nissan Szövetség 100%-ban elektromos hajtású autói győzelemmel fejezték be az évente, ezúttal május 18-22. között Berlinben megrendezett Challenge Bibendum rallyt, ezzel is igazolva a Szövetség zéró-emissziós technológiájának hatékonyságát. 
 
A Nissan LEAF a Városi Járművek Rallyját nyerte meg, amelyet egy olyan belvárosi útszakaszon bonyolítottak le, amely jól tükrözte mindazokat a körülményeket, amellyel egy városi autó nap mint nap nagy valószínűséggel szembesül; a rallyn a hagyományos hajtású járművek ugyanúgy részt vehettek, mint az alternatív energiával (villannyal, hidrogénnel) hajtott személyautók, motorkerékpárok, kerékpárok. 
 
A 30 km hosszúságú útszakasz tipikus városi jellegű elemeket tartalmazott, mint pl. körforgalom, kereszteződések, megállással-elindulással megszakított haladás és legfeljebb 80 km/h sebességgel megtehető szakaszok.
 
Minden résztvevőnek egy megadott időn belül kellett megtenni az előírt szakaszt, és vizsgálták a helyi légszennyezést, zajkibocsátást, energiafelhasználást, és a 30km-es út megtételét követően gyorsítási és fékezési vizsgálatokat végeztek. 
 
A Nissan LEAF a Citroen C-Zéro-t és a Peugeot Ion-t megelőzve az abszolút első helyen végzett, és három környezetvédelmi díjat nyert el, a helyi károsanyag-kibocsátás, az energiafelhasználás, valamint a forrástól a kerékig meghatározott emisszió terén, mely utóbbit 55 g/km becsült CO2-kibocsátással abszolválta. A Nissan LEAF megnyerte a gyorsító képességért adott teljesítmény-díjat és a formatervezési díjat is.

Mint korábban említettük, a Renault Fluence Z.E. - melynek ősszel kezdődik az értékesítése - a hagyományos hajtású autókat, valamint a többi akkumulátor-hajtású autót, köztük a Tesla-t megelőzve megnyerte a 300 km-es, városok között „Inter City Challenge"-et. A verseny során az autónak csak egy akkumulátorcserére volt szüksége.
 
A rally során vizsgálták az autók környezetvédelmi viselkedését, energia-fogyasztását és manőverező készségét, valamint gyorsítási és fékezési képességeiket tesztelték. A Fluence Z.E. forrástól-kerékig meghatározott CO2-kibocsátása 57 g/km volt, ami 8%-kal jobb, mint az autó típusvizsgálati eredménye. 
 
"A tesztek minden résztvevő jármű esetében azonosak, így „azonos pályán játszanak". Az eredmények szerint a 100%-ban elektromos hajtású Fluence Z.E. és Nissan LEAF, amellett, hogy a menetdinamikai tulajdonságok terén felvették a versenyt a hagyományos hajtású autókkal, jelentős előnyre tettek szert velük szemben a környezetvédelmi eredményeik terén." - mondta Hidetoshi Watanabe, a Nissan Motor Co. Ltd alelnöke.
 
A Michelin által életre hívott és szponzorált Challenge Bibendum megmérettetés, amelyet immár a 11. alkalommal rendeztek meg, több mint 5000 érdekeltet hozott össze politika, az üzleti élet, az ipar, a tudomány, a társadalmi élet és a média világából, hogy megvitassák a fenntartható mobilitással kapcsolatos kihívásokat és megismerjék a technológiai újdonságokat.
 
Szövetséges partnerével, a Renault-val együtt a Nissan vezető szerepre törekszik a zéró-emissziós mobilitás terén. 2015-re a Szövetség évi 500.000 elektromos autó és akkumulátor gyártására alkalmas kapacitással fog rendelkezni világszerte létrehozandó gyáraiban, ami azt jelenti, hogy a világon az egyedüli olyan autógyártó csoporttá válik, amely ilyen szintű elektromos autó- és akkumulátorgyártó tevékenységet folytat.
 
Megjegyzés a szerkesztők számára:
  • A Challenge Bibendum megmérettetést először 1998-ban rendezték meg Párizsban, azóta több európai főváros, valamint Amerika, Kína, Japán, Brazília volt a helyszíne. A Renault és a Nissan egyaránt első alkalommal vett részt ebben az évben elektromos autóival.
  • A tekintélyes autós újságírókból álló zsűri 2011 Európai Év Autójának választotta meg a Nissan LEAF-et, de elnyerte a Világ Év Autója címet is. Értékesítése 2011 végén kezdődött meg az USA-ban, Japánban és Európában.
A Nissan LEAF első kerekeit az autó elejébe beépített kisméretű elektromos motor hajtja. A váltóáramú motor teljesítménye 80 kW, nyomatéka 280 Nm, és ez 145 km/h maximális sebesség elérését teszi lehetővé. A villanymotort a Nissan által kifejlesztett laminált lítium-ion akkumulátor látja el energiával, melynek teljesítménye meghaladja a 90 kW-ot. Egy teljes feltöltéssel - az Új Európai Menetciklusban (NEDC) mérve - az autó 175 km megtételére képes.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom