Gablini.hu / Hírek / A Nissan európai értékesítése 35%-kal lendült fel 2011-ben

A Nissan európai értékesítése 35%-kal lendült fel 2011-ben

A Nissan európai értékesítése 35%-kal lendült fel 2011-ben

A mai napon a Nissan bejelentette, hogy az európai értékesítések száma meghaladta a 294.000-es darabszámot a januártól május végéig tartó időszakban, ami 35%-os növekedés 2010 azonos időszakát alapul véve.

Májusban a Nissan több mint 58.000db gépkocsit érékesített, ami 37%-os évről-évre történő emelkedést jelent. Ez a százalékos érték a régión belül általános piaci emelkedésnek közel háromszorosa.

Továbbra is az Európában gyártott gépkocsik, főként a Qashqai crossover és a Note mini-egyterű táplálja ezt a teljesítményt, és mindkét modellt az Egyesült Királyság területén, Sunderland-ben gyártják. Szintén jelentős hozzájáruló a Barcelonában készülő Navara pick-up, és az NV200 kisárusszállító is.

Mindezen modellek jelentős növekedésével a Nissan májusban 3,5%-os piacrészt tudott produkálni Európában, míg a naptári évet tekintve május végéig a márka jelenleg 3,7%-át uralja az európai piacnak.

Bernard Loire a Nissan európai értékesítésért felelős alelnöke így kommentálta az eredményt: „Közel 16.000 darabbal több autót értékesítettünk az elmúlt hónapban a 2010-es májusi adatokhoz viszonyítva, ami kiemelkedő eredmény."

„Az előző néhány hónap különösen nagy kihívást jelentett az autóipar számára. Mi a Nissannál különös figyelmet fordítottunk autóink vevők részére történő lehető leggyorsabb és leghatékonyabb leszállítására, és most ennek az erőfeszítésnek az eredményét láthatjuk."

A májusban legjobban teljesítő piacok közül kiemelendő Oroszország, ahol az értékesítési darabszám az előző évi mennyiségnek több mint duplája volt, és megközelítette a 12.500 eladott darabot. A legjobb piacok között volt még Franciaország, ahol 38%-os az emelkedés, és az Egyesült Királyság, ahol a napokban hagyták jóvá, hogy a sunderland-i üzemben készül majd a Qashqai legújabb generációja.

Május hónapban a magyar piacon is jelentős növekedést ért el a Nissan, mikor előző évhez mérve 42%-kal több gépkocsit értékesített, míg a teljes magyar személy- és kisteherautó piac azonos időszakban 13%-kal nőtt. A japán márka piacrésze így 2011 májusában meghaladta a 4%-ot, ami a hagyományosan erős Navara és Qashqai eladások mellett legfőképp az Új Micra és Juke modelleknek köszönhető.

Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom