Gablini.hu / Hírek / A Kia a józanság útján marad – nem készülnek vadabb sportmodellekkel

A Kia a józanság útján marad – nem készülnek vadabb sportmodellekkel

A Kia a józanság útján marad – nem készülnek vadabb sportmodellekkel

Nagyjából úgy kell mindezt elképzelni, mint a Volkswagen és a Škoda esetében, hiszen míg előbbi az R változattal kategóriájának egyik legpotensebb képviselőjét kínálja például a Golf R képében, addig az Octavia RS ugyan szintén a kompaktok között indul, de jóval visszafogottabb, józanabb teljesítménnyel – és ugyanez igaz lesz az összes R és RS modell összehasonlítására is. A Kia-Hyundai párosból tehát a Hyundai volt az a szerencsés, amelyik az N részleg segítségével igazán vad modelleket kínálhat, de azért a Kiának sem kell majd szégyenkeznie.

Elég csak a Stingerre gondolni, hiszen a látványos, és nem mellesleg igencsak izmos négyajtós kupéhoz hasonló modellje nincs a Hyundainak – a kisebbik benzines 255, míg a nagyobbik 370 lóerőt kínál, de még a dízel is 200 tagú ménest biztosít. Albert Biermann, a Kia-Hyundai sportmodelljeiért és az N részlegért felelős vezető elmondta, hogy mi ennek a döntésnek az oka: „A Kia esetében az volt a döntés, hogy nem törünk be a nagyteljesítményű modellek piacára. A Hyundai N részlegével megtettük ezt, de az egyértelmű volt már a kezdetektől, hogy a Kiával nem fogjuk. Ha a Kia Ceed GT-t nagyobb teljesítménnyel szerettük volna bemutatni, máris versenypályás fejlesztésekre lett volna szükség, ami nagyon megdobja a költségvetést, és üzletileg bonyolítja a helyzetet. Ez a lépcsőfok bizony igen nagy.”

Biermann úrnak bizonyára igaza van, habár azt is hozzá kell tennünk, hogy a Kia Ceed és a Hyundai i30 alapjaiban ugyanaz, ahogyan hajtásláncok terén is közösködnek, így bár biztosan komoly finomhangolást igényelt volna, azért közel sem kellett volna az alapoktól kezdeni a fejlesztést, hiszen az i30 N megoldásait át lehetett volna emelni. Persze ez is sok pénzt emésztett volna fel, de szerintünk azért ennek a döntésnek a hátterében legalább annyit nyomott az, hogy nem közvetlen konkurenseket, hanem inkább különböző teljesítményszintű modelleket kívántak harcba küldeni, így aki józan teljesítményre vágyik, az a Ceed GT-t, aki pedig vadulásra, az i30 N-t vásárolja meg, ezzel nem állítva egymásnak konkurenst.

Biermann úr egyébként azt is megsúgta, hogy a következő Kia Optima GT egy érdekes hajtásláncot kap majd, ami a Kia modellek vezetési élményének következő generációját fogja megmutatni – nem lepődnénk meg, ha egy hibrid egységről lenne szó. Mindenesetre nem aggódnunk, a Kia továbbra is készül sportos modellváltozatokkal, csupán a józanság határain belül maradnak a gyáriak.

Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom