Gablini.hu / Hírek / A jó tanuló felel: Nissan Qashqai, új motorral

A jó tanuló felel: Nissan Qashqai, új motorral

A jó tanuló felel: Nissan Qashqai, új motorral

"A jó tanuló az első padban ül, ahol hárman ülnek: ő a középen, a jó tanuló, Steinmann. Az ő neve nem tisztán egy ember jelzésére szolgál" - nos, kedves tanárnő, Karinthy Frigyes Tanár úr kérem című művében Steinmann nyilvánvalóan a Nissan Qashqai megszemélyesítése. Amikor egyhelyütt a szerző azt írja, hogy Steinmann büszkén húzza ki magát a felelésre várva, míg a többiek rémülten pillognak, akkor arra gondol, hogy a Qashqai volt az első, ami megteremtette a kis-közepes városi terepjáró kategóriáját és most, hogy új motorokat és váltót kapott, még magabiztosabban áll osztálytársai elé. Nem lehet nem észrevenni a párhuzamot az új 1,3-as turbós benzinmotor, valamint aközött, ahogy Steinmann kezébe kapva a spongyát szolgálatkészen letörli a táblát. Ugye? Mert a gyengébbik, 140 lovas DIG-T is pont annyira a sofőr alá dolgozik, ahogyan a fent említett nebuló teszi azt a pedagógussal. És hát itt van még a simulékonyság: a Qashqai a megújult benzinmotorjával csendes, halk szavú, nyugodt és selymes. Csak akkor lép nagyot ha erre kérjük, de még ezt is annyira csöndben teszi és oly finoman, ahogyan csak egy eminens tudja.

Steinmann ugyanakkor nem feltűnő, pont csak annyira hivalkodik, amennyire kell. Mára mit tagadjuk, a Qashqai is megszokottan simul az utca forgatagába, az új motorokkal szerelt verziókat is csak apróságok jelzik: mintha kicsit más lenne a hátsó lámpa, de még ez sem biztos, lehet, hogy csak a ledek teszik. Az utastérben még mindig borzasztóan minőségi minden, egy ilyen autóban érti meg az ember, mire tudják költeni a gyártók azt a pluszpénzt, amennyivel ez az autó többe kerül olcsóbb társainál. Nincs nyiszogás, nyikorgás és köhögés, az úthibák hangja sem jut el a bent ülőkhöz.

A hátsó üléseken a hely szinte óriási, elöl érdekes módon kissé passzentosabb. Nem kellemetlenül, de olykor a sofőr jobb térde nekiütődik a konzolnak, mint amikor Steinmann padtársa kiengedte a jó tanulót a feleléshez - szerintem egyértelmű a hasonlat. Bár erről Karinthy soha nem emlékezett meg, úgy hírlik, hogy Steinmann nem ivott sokat és így van ezzel a turbós Qashqai is. Igaz, a bőréből nem tud kibújni, városi gyorsulgatásokkal megugrik a fogyasztása, de a hosszú, nyugodt tempójú egyenesekben szépen kihozza az átlagfogyasztást 7 liter körülire.

A jó tanuló mindig, mindent időben jelez. Szól, ha elhagyná a számára kijelölt utat, vagy ha túl közel kerül az előtte lévőhöz. Megmutatja, merre kell menni - az új Nissan Connect 7 collos kijelzőn - és még a vezető okostelefonjával is képes összekapcsolódni.

Persze a jó tanuló árát meg kell fizetni, de ha azt nézi az ember, hogy mindig bizton számíthat rá és sosem hibázik, nem is olyan sok az az 5,2 millió forint, amibe az alapváltozat kerül. Igaz, a csúcs-benzin csúcsváltozata már inkább a 10 millióhoz van közel, a 4x4-es dízel pedig túl is szárnyalja azt. De ahogy Karinthy írta:

"A jó tanulónak be se kell fejezni ezt a mondatot. Minek befejezni? Maradt-e szemernyi kétség afelől, hogy be tudja fejezni?"

Nissan Qashqai

Kezdőár: 5 530 000 Ft-tól

Adatlap
Nissan Qashqai
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom