Gablini.hu / Hírek / 208 lóerős a legbrutálisabb Peugeot 208

208 lóerős a legbrutálisabb Peugeot 208

208 lóerős a legbrutálisabb Peugeot 208

A 2020-as évadra módosított szabályzathoz és elnevezéshez igazodva teljesen új raliautóval jelentkezett a Peugeot Sport. A fejlesztés 2018 nyara óta zajlik, párhuzamosan az alapját adó, új generációs 208-aséval.

Nagyon sok közös persze nincs a két típusban a CMP padlólemezen, valamint az 1,2 literes blokkon kívül. A versenyautó állítható Öhlins lengéscsillapítókat kapott; a fékek hátul 290 mm-esek, elöl aszfaltra 330, murvára 290 mm-es tárcsát ajánlanak a fejlesztők.

208 lóerős a legbrutálisabb Peugeot 208 1

A 2020-ra módosuló szabályzathoz igazodva nehezebb lett az autó – 1030-ról 1080 kilogrammra nőt az üres tömeg. A korábbi 1,6 literes motor (185 LE, 190 Nm) helyébe az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor kiélezett verziója lép. Nagyobb turbófeltöltővel és Magnetti Marelli motorvezérléssel érték el a 208 lóerőt és 290 Nm forgatónyomatékot. Az erőt ötfokozatú, szekvenciális Sadev versenyváltó juttatja el az első tengelyre, ahol mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű osztja el azt a két kerék között. A keréktárcsák talajtól függően 15 vagy 17 colosak.

208 lóerős a legbrutálisabb Peugeot 208 2

A Peugeot 208 Rally 4 már a szezon előtt átesett a tűzkeresztségen, az éles bevetés előtt még vár rá az FIA homologizáció, valamikor 2020 első negyedévében. Az autó már most előrendelhető, nettó vételára 66 000 euro, azaz kb. 22 millió Ft.

Új Peugeot 208

Kezdőár: 3 990 000 Ft-tól

Adatlap
Új Peugeot 208

Új Peugeot e-208

Kezdőár: 9 900 000 Ft-tól

Adatlap
Új Peugeot e-208
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom