A Hyundai a múlthéten 35 milliárd dolláros beruházást jelentett be az elektromobilitással és egyéb előremutató autóipari technológiákkal kapcsolatban 2025-ig. A cég képviselője azt is elmondta, hogy 2025-ig összesen 16 elektromos modell bevezetését tervezik, amivel az ilyen járművek eladásait tizenháromszorosára, 560 000-re növelnék.
Az 560 ezres szám a Hyundai idei globális értékesítéséhez viszonyítva alig több mint 10%-ot jelentene. Lee Jae-il, az Eugene Securities & Investment elemzője szerint „Ez nem egy ambiciózus cél. Ha a Hyundai nem képes elég gyorsan növelni a mennyiséget, akkor az elektromos autók költségei súlyosan befolyásolhatják a jövedelmezőséget.”
A Hyundai véleménye szerint azonban az elektromos járművek piacán hamarosan fokozódni kezd a verseny és túlkínálat jelenhet meg, így azok a gyártók, akik nem felelnek meg a szigorúbb európai kibocsátási előírásoknak, súlyos csapást szenvednek majd el, a pénzügyi szankciók miatt közvetlenül és a hírnevük csorbulásán keresztül közvetetten egyaránt.
Ka Suk-hyun, a Hyundai Motor alelnöke a befektetői konferenciahíváson elmondta, hogy „A jövő év második felétől várhatóan az EV-kínálat meghaladja majd a keresletet.”