Gablini.hu / Hírek / 2011-ed GT-R - A legjobb még jobbá válik

2011-ed GT-R - A legjobb még jobbá válik

2011-ed GT-R - A legjobb még jobbá válik
Jelentős teljesítménynövelésével, a futómű, a belső tér és az aerodinamikai tulajdonságok tökéletesítésével a 2011-es GT-R megerősítette pozícióját, és továbbra is mércét jelent a szuper-sportautó kategóriában.

"Amikor alig három évvel ezelőtt megjelent a piacon, a Nissan GT-R-t mércének tekintették, mert a szuper-sportautók teljesítményét kínálta megfizethető áron. Egymás után nyerte el a különféle díjakat és mindenki, aki olyan szerencsés volt, hogy vezethette, túláradóan dicsérte. Könnyű lett volna hátradőlni és ülni a babérjainkon - de mi a Nissannál nem ezt tettük. Köszöntsük a 2011-es, az eddigi legjobb GT-R-t!"
Andy Palmer, a terméktervezésért felelős első alelnök, Nissan Motor Co., Ltd
 
Röviden
  • Jelentős teljesítménynövelés: 485-ről 530 LE-re
  • ...és jócskán nőtt a nyomaték is, 588-ról 612 Nm-re
  • Lélegzetelállító gyorsító képesség: álló helyzetből 100 km/h-ra 3,046 másodperc alatt
  • 9%-os teljesítmény-, 4%-os nyomatéknövelés
  • Az üzemanyag-fogyasztás javult, a károsanyag-kibocsátás 3,5%-kal csökkent
  • Tökéletesített aerodinamikai tulajdonságok, 10%-kal nagyobb leszorító erő
  • A kerékfelfüggesztés módosítása a még jobb vezethetőség érdekében
  • Átdolgozott elektronika a jobb vezérlésért
  • Nagyobb fékek és egyedi gumiabroncsok
  • Átdolgozott, kényelmesebb belső tér
  • Egyetlen, teljes felszereltséget kínáló változat; kétféle kárpit/bevonat választható
  • Tökéletesített hűtés
  • Átdolgozott forma
Áttekintés
Nagyobb teljesítmény, nagyobb leszorító erő, jobb tapadás-kihasználás, nagyobb vezetési élmény - ez a 2011-es Nissan GT-T ígérete.
 
A többszörösen díjnyertes GT-R lélegzetelállító teljesítményt és példás vezethetőséget nyújtott, a Nissan mérnökei és a tervezői azonban nem álltak le, hogy tovább tökéletesítsék
 
2011-re tovább finomodott ez a kimondottan elérhető árú szuper sportautó. Minden szempontból tökéletesebb lett, továbbfejlődött. A 3,8 l-es, két turbóval feltöltött V6-os motor kemény 45 LE-vel lett erősebb, lenyűgöző teljesítménye 530 LE (390 kW), ugyanakkor az elektronikus vezérlés módosítása, a kipufogórendszer átalakítása és katalizátor beépítése révén javult az üzemanyag-fogyasztása és a károsanyag-kibocsátása is.
 
A kerékfelfüggesztések finom, de jelentős átalakítása még pontosabbá tett a már eddig is kiváló vezethetőséget. Az új kerekek, gumiabroncsok és a nagyobb fékek pedig szintén hozzájárultak a vezetés élményének fokozásához.
Az apró külső formai módosítások nemcsak új megjelenést kölcsönöztek a GT-R-nak, de hozzájárultak a már eddig is világelső aerodinamikai tulajdonságainak további javításához. 10%-kal nőtt a leszorító erő, míg a légellenállási alaktényező pedig 0,26-ra csökkent.
 
A belső térben számos módosítás szolgálja a sportos luxus érzésének fokozását. Az alapmodell kétféle változatban érhető el: Premium Edition és Black Edition. Mindkettő igen gazdag felszereltségű; a Premium Edition inkább a luxust hangsúlyozza ki, míg a Black Edition széria Recaro-sportülésekkel az autó sportos teljesítmény-potenciáljára helyezi a hangsúlyt.
A szerencsés kevesek számára létezik egy harmadik, még inkább exkluzív változat is: a GT-R Egoist-ot külön megrendelésre gyártják, a legfinomabb bőr belsővel és egyéb, „méretre szabott" elemekkel. A részleteket a külön Egoist-sajtóanyagból ismerhetik meg.
 
"Egész sor új szuperlatívuszt kell felsorakoztatni a 2011-es Nissan GT-R jellemzéséhez. Minden egyes részletét olyan mértékben fejlesztették, hogy az eredeti által magasra helyezett mércét minden szinten túlszárnyalja. A GT-R egy igazán figyelemre méltó autó" - mondta Andy Palmer.
 
Az 2011-es Nissan GT-R Európában a Nissan High Performance Center névre hallgató kiemelt márkakereskedésekben már megrendelhető.
 
A 2011-es GT-R-ről részletesen

A GT-R kifejlesztésekor a mérnökcsapatnak az volt a feladata, hogy olyan magas biztonsági- és teljesítményszintű szuper-sportkocsit hozzon létre, amely minden időjárási körülmények között teljességgel megbízható, és nagy sebességen ugyanolyan biztonsággal és lazán vezethető, mint lassabban cirkálva.
"Az volt a célunk, hogy olyan zászlóshajó-modellt alkossunk meg, amellyel demonstráljuk, milyen magas szintű technológiát alkalmazunk, és ezzel együtt fejlesszünk ki egy új szuper-sportkocsit" - mondta Kazutoshi Mizuno, A Nissan Motor Co., Ltd. vezető autótervező mérnöke és termék-specialistája. „A szuper-sportautókat hagyományosan a kiváló képességű vezetők számára készítik, a GT-R-rel azonban szinte mindenki nagy sebességgel, és jól vezethet szinte bármilyen útviszonyok mellett."
Az autó 2011-es változatának kialakításakor ugyanezt a filozófiát alkalmazták. Még nagyobb a teljesítménye, még kijjebb tolódtak kezelhetőségének határai, de továbbra is olyan megnyugtató és nyugodt, amenynire csak lehetséges: bármikor, bárhol, bárki által a hétköznapokon is használható szuper-sportautó.
 
Motor és erőátvitel

A GT-R szíve a Nissan VR38DETT típusú, kétturbós, 3,8 l-es V6-os motorja, melyet külön ehhez az autóhoz terveztek. 2011-es módosításai 485-ről 530 LE-re növelték a teljesítményét, nyomatéka 588 Nm-ről 612 Nm-re változott. Ezt a jelentős teljesítmény-növekedést a motor hengerfej-fedelének piros színe jelzi; ez egyben tisztelgő utalás az autó egyik felmenőjére, az R34 Skyline GT-R-re, amelynek szintén pirosak voltak a szelepfedelei.
 
A motort érintő változások közé tartozik a turbónyomás növelése, a szelepvezérlési idők és az üzemanyag/levegő keverék módosulása. Növelték a szívócső- és a kipufogó átmérőjét, és új katalizátort építettek be, amely kevesebb nemesfémet használ fel.
 
Az eredmény igazi szuper-sportautóra jellemző, de ez nem mutatkozik meg az árban. Az álló helyzetből 100 km/h-ra történő gyorsító képességet jellemző időszükséglet 3,046 másodpercre csökkent, amit egy Japánban végzett teszt során sikerült elérni, az optimálisnál rosszabb hőmérsékleti viszonyok között. A GT-R csapat következő célja, hogy 3 másodperc alá szorítsák le ezt az időt, és így bekerüljenek egy olyan klubja, melynek klubtagsága általában 1 millió dolláros „tagdíjhoz" kötött. A maximális sebesség 315 km/h, 5 kmh-val növekedett.
 
A teljesítmény és a nyomaték növekedése mellett a módosítások jótékony módon befolyásolták az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást is. A CO2-emisszió 279 g/km-re csökkent, és a vegyes mentciklusban mérve a GT-R 12 liter benzint fogyaszt 100 km-en.
 
Az eddigihez hasonlóan, a GT-R-t különféle erőátviteli módozatokban lehet használni: az állórajttal történő legsportosabb elindulás az „R" üzemmódban érhető el. Ebben az állásban a befékezett autó gázpedálját teljesen le kell nyomni, majd a lehető leggyorsabban felengedni. A rendszer figyeli az olajhőmérsékletet, így a megbízhatóság nem romlik: amikor az olajhőmérséklet egy bizonyos határ fölé nő, a rendszer mindaddig megakadályozza az „R" üzemmód használatát, amíg az olajhőmérséklet vissza nem csökken a normális értékre.
 
Annak ellenére, hogy a hatalmas teljesítmény továbbra is a GT-R egyik fő vonzereje, az autó engedelmesen és könnyen vezethető. A maximális nyomaték a 3200 és 6000 fordulat/perc közötti tartományban megszakítás nélkül rendelkezésre áll.
A motor ugyanakkor igen jó hatásfokú is. Ebből a szempontból igen fontos tényező az újszerű, mindössze 0,15mm vastagságú plazma bevonat, ami a hengerfuratok falára kerül az eddigi hagyományos bevonat helyett, ami általában 2,6 mm vastag. Ennek jó a hő-elvezető és -elosztó képessége, így hozzájárul a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás javulásához, ráadásul 3kg súlymegtakarítással is jár. A különleges hengerfurat-bevonat hatékony kenését speciális Mobil-1 RP OW-40 motorolaj biztosítja.
Egymástól teljesen független szívó- és kipufogó rendszer növeli a levegőbevitelt és csökkenti a kipufogási ellenállást, így akadálytalan és gyors a gázáramlás, ami nagyobb teljesítmény elérését és a motornak a gázadásra történő gyorsabb reakcióját teszi lehetővé. A turbónyomást elektronika szabályozza a minden körülmények között legjobb reagálás és teljesítmény-leadás érdekében.
 
A levegő/üzemanyag keverék pontos figyelése 5%-kal csökkenti a nagy teljesítmény melletti üzemanyag-fogyasztást. A normális, alacsony fordulatszámú vezetéskor optimális a levegő/üzemanyag keverék aránya, ami nagymértékben javítja az üzemanyag-fogyasztást és a kipufogógáz összetételét.
 
A károsanyag-kibocsátást tovább csökkenti egy levegőszivattyúval ellátott másodlagos levegő-rendszer, amely támogatja a katalizátor gyorsabb reakcióját.
 
További műszaki újdonság a jobb hatásfok érdekében alkalmazott termosztatikus szabályzású, levegőhűtésű motorolaj-hűtő rendszer. Gyors kanyarvétel közben egy speciális öblítőszivattyú tartja fenn a turbótöltő olajellátását. Az olaj motoron belüli összegyűjtését oldalirányban nedves és szárazkarteres rendszer teszi optimálissá.
Hasonlóképpen, az üzemanyagtartályon belüli külön gyűjtőtartály mindig elegendő üzemanyagot tárol ahhoz, hogy nagy g erők esetén is fenntartható legyen az üzemanyag-ellátás.
A motort kézzel szerelik össze, minden egyes részegységet egyetlen mester illeszt össze a Nissan yokohamai gyárának különleges „tiszta helyiségében".
 
A GR6 típusú sebességváltót külön a GT-R-hez fejlesztették ki. A hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós igen jó hatásfokú, minimális a teljesítmény-vesztesége, reakciója és a vele elérhető üzemanyag-fogyasztás jobb, mint a hagyományos automata sebességváltóké.
 
A vezető vagy manuálisan végezheti a fokozatváltás a kormánykerék mögötti szárnyakkal (melyek most már magnéziumból készülnek), vagy ehelyett rábízhatja magát a beállított üzemmód által meghatározott automatikus fokozatváltásra is. Mindkét esetben a következő fokozat már előválasztásra kerül - miután külön-külön tengelykapcsoló tartozik a páros és a páratlan fokozatokhoz -, így a fokozatváltás rendkívül gyorsan zajlik le. Visszakapcsoláskor automatikus fojtószelep-működtetéssel „gázfröccsöt" ad a rendszer, hogy pontosan szinkronba hozza a motor fordulatszámát.
Kézi kapcsolású üzemmódban a váltószárnnyal rendkívül gyorsan végezhető a fokozatváltás, miközben nem csökken le a turbónyomás, a gyorsítás megszakításmentesen, erőteljesen megy végbe. Borg-Warner típusú háromkúpos szinkronizáló szerkezetet alkalmaznak.
 
Manuális üzemmódban a vezető egy ennél sokkal extrémebb kapcsolási tartományt is választhat: az „R" üzemmódban a GT-R amúgy is gyors fokozatváltását felgyorsítja. A számítógépes vezérlő rendszer a fojtószelep nyitása, a jármű sebessége, a fékezés és egyén információk alapján előre megjósolja, hogy mikor fog legközelebb fokozatot váltani a vezető.
Automata üzemmódban a fokozatváltások az üzemanyag-fogyasztás optimalizálását szem előtt tartva mennek végbe. Ha csak lehetséges, a rendszer - kihasználva a motor hosszan magasan húzódó, lapos nyomatékgörbéjét - a magasabb fokozatokat kapcsolja. Az autó hosszú ideig használható a hatodik fokozatban, alacsony fordulatszámon, és még ilyenkor is jól reagál a gázadásra. Ez a könnyű vezethetőség előny a legtöbb egyenértékű szuper-sportautóval szemben, és egyike a „technológiai zászlóshajó" jellegből adódó sok egyedi vonásnak.
 
A 2011-es GT-R-hez kifejlesztettek egy új sebességváltó-üzemmódot, a SAVE módot. Ez az öröm-autózás helyett az autópályán és az országúton történő normál közúti használatot szolgálja: csökkenti a motor nyomatékát, és a sebességváltó kapcsolási pontjait a pihentető és gazdaságos vezetés felél mozdítja el.
Rendelkezésre áll az emelkedőn elindulást segítő rendszer is: működésének lényege, hogy miközben a vezető emelkedőn elindulva a fékpedálról a gázpedálra áthelyezi a lábát, fenntartja a fékhatást, hogy az autó ne guruljon hátra. Az alacsony sebességen történő manőverezést segíti az időlegesen kétkerék-hajtásra történő átállás: a kormánykerék fél fordulatnál nagyobb elfordításakor, 10km/h-nál kisebb sebességnél a könnyű beparkolás és egyéb, kis sebességgel végzett manőverek segítése érdekében időlegesen megszűnik az első kerekek hajtása.
 
Négykerék-hajtású futómű

A GT-R a sorozatgyártású autók körében valaha alkalmazott legfejlettebb négykerékhajtású rendszerrel rendelkezik, s így legyőzhetetlen tapadás-kihasználást és vezetési biztonságot ad. A rendszer része a hátsó rész gumielemekre függetlenül felfüggesztett „transaxle" hajtóműve, amely magában foglalja a sebességváltót, az áthajtó szekrényt és a részlegesen önzárású differenciálművet. Az ily módon hátra helyezett sebességváltó kiváló súlyelosztást tesz lehetővé, ráadásul ezáltal növelhető volt az első ülések előtti lábtér növelése.
 
A konstrukció kettős hajtótengelyt alkalmaz, ezek egyike (amely szénszálas műanyagból készült) a motortól az autó hátuljában lévő „transaxle" egységhez közvetíti a hajtást, a másik innen előre az első kerekekhez.
A négykerékhajtás-rendszer folyamatosan a menetdinamikai szükséglethez és útviszonyokhoz igazítja a nyomaték első és hátsó kerekek közötti megosztásának arányát. Normál viszonyok között a nyomaték 100%-a a hátsó kerekekre kerül, ha azonban a tapadás-kihasználás céljából szükséges (csúszós úton, vagy a kanyarbeli viselkedés javítása érdekében) a nyomaték akár 50%-a az első kerekekre kerülhet.
 
Egész sor szenzor látja el jelekkel a rendszert, a figyelt paraméterek közé tartozik pl. a sebesség, az oldalirányú gyorsulás és a kormánykerék elfordítási szöge. A függőleges tengely körüli tényleges szögelfordulást (perdületet) a rendszer összehasonlítja a kormánykerék elfordítási szögéből számított célértékkel, és ennek alapján az első és hátsó kerekek közötti nyomatékmegosztást.
A négykerékhajtás-rendszer része a Járműdinamikai Szabályzó Rendszer (VDC-R), a Nissan GT-R elektronikus menetstabilizáló rendszere. Ez folyamatosan figyeli a jármű menetviselkedését. Ha azt észleli, hogy felbomlott az egyensúly - pl. csúszni vagy sodródni kezd az autó - módosítja a kerekekre adott nyomatékot, amíg helyre nem áll a stabilitás. A hátsó mechanikus, részlegesen önzárú differenciálműhöz elektronikus kipörgésgátlót is beépítettek, amely megakadályozza a hajtott kerekek megcsúszását, és javítja a rendelkezésre álló tapadás kihasználását.
Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros térbeli felfüggesztés biztosítja a bármely sebességen kiváló egyenesmeneti stabilitást, valamint a minden helyzetben kategória-első menetviselkedést és fékezhetőséget, akár városi ingázásról, havas, sáros útról vagy versenypályáról van szó.
 
Bár a korábbi GT-R nagy elismertséget szerzett kiváló vezethetősége révén, a Nissan mérnökei további fejlesztéseket végeztek az autó stabilitásának és reagálási módjának tökéletesítése érdekében.
Elöl módosították a rugót, a lengéscsillapítót és a stabilizátor rudat, hogy javuljon a gumiabroncsoknak a függőleges terhelésváltozásra adott reakciója. Az első utánfutási szöget 5º35-ról 6º00-ra módosították a nagyobb egyenesmeneti stabilitás és a kanyarodás közbeni jobb úttartás érdekében. Hátul alacsonyabbra helyezték az oldaldőlési középpontot, így növelték kanyarvétel közben a gumiabroncsok belső peremének tapadását.
 
A 2011-es GT-R-hez új, könnyűsúlyú alumínium lengéscsillapítót fejlesztettek ki. A dugattyú nélküli egység sokkal pontosabban adagolja a csillapítóerőt, és ezzel segíti a folyamatosan stabil úttartást, ugyanakkor sokkal gyorsabban reagál a vezető szándékaira. Az összeállítás kisebb belső súrlódása a menetkényelem fokozását is elősegíti.
Ugyanúgy, mint korábban, a lengéscsillapítók működési jellegét a vezető beállíthatja: a kényelmes, a sportos (ez a normál beállítás, amely a lehető legjobb egyensúlyt teremti meg a jó vezethetőség és a kényelem között), vagy az „R" (nagy teljesítményű) beállítás között választhat. Az „R" mód egyenletes, nagy sebességű, éles kanyarvételt tesz lehetővé, melyben maximális a vezető számára adott visszajelzés. A szenzorok a jármű 11 paraméterét mérik (köztük a sebességet, az oldalirányú gyorsulást), majd az adatokat kiértékelve minden helyzetben a megfelelő csillapítást állítja elő a rendszer.
 
Fékek, kerekek, gumiabroncsok
Annak érdekében, hogy nőjön a tartós intenzív fékezés közben fellépő fading-jelenséggel (a fék súrlódási tényezőjének a felmelegedés miatti jelentős csökkenésével) szembeni ellenállásuk, az első féktárcsák átmérőjét 10 mm-rel, 390 mm-re növelték. A külön a Nissan számra kifejlesztett tárcsák nagy sebességről végzett ismételt fékezéskor fellépő magas hőmérsékleten sem hajlamosak a fading-re.
 
Az első és hátsó acél féktárcsák levegőhűtésűek, és a teljes Brembo fékrendszer kiválóan érezhető a fékpedálon, ugyanakkor óriási fékerőt ad. Az úszó, gyémánt alakú bordákkal és keresztirányú furatokkal ellátott, hűtött forgórészek stabilizálják a fékezést, ugyanakkor megelőzik a hőmérsékletből adódó deformációkat.
 
A rendkívül merev Brembo monoblock féknyergek - elöl hat, hátul négy munkahengerrel - versenyautókhoz hasonló hárompontos felfüggesztéssel, és kettős merevítő rúddal (melyek segítik a nagy fékerő kifejtését és megakadályozzák a féknyereg torzulását, az utóbbiak pedig minden körülmények között stabillá teszik a fékezést).
 
Az új formájú, könnyebb és merevebb, kovácsolt alumíniumból a RAYS által gyártott kerekek javítják a gumiabroncsoknak a függőleges terhelésváltozásra adott válaszát A tárcsa abroncságyának rovátkolását is módosították, hogy ezzel is kiküszöböljék a gumiabroncsoknak a nagyobb motorteljesítmény által okozott esetleges megforgását a tárcsán.
A kerekek felületkezelésének eredménye egy új szín, a Hyper Blue Black Chrome, az ötrétegű, mélyfényű bevonat kihangsúlyozza az autó minőségét és teljesítményét.
 
Ugyanúgy, mint korábban, a GT-R-t külön ehhez az autóhoz kifejlesztett Dunlop abroncsokkal szerelik fel. A 2011-es modellhez új gumit fejlesztettek ki: a Dunlop SP Sport MAXX 600 DSST CTT-t, amelynek új anyag-összetétele javítja a tapadást. Az új abroncs új szerkezeti felépítése, a futófelület, valamint az oldalfal megnövelt merevsége révén a rossz útfelületen mutatott egyenesmeneti stabilitás sokat javult. A korábbiakhoz hasonlóan ezek az abroncsok is levegő helyett nitrogéntöltésűek, aminek következtében nagy sebességű használat során nem változik a nyomásuk.
 
Karosszéria és forma

Annak érdekében, hogy a projekt során a nagy sebességen mutatott stabilitással, a menetkényelemmel és a biztonsággal kapcsolatos maga szintű célokat elérje, a Nissan sok különféle anyagot és korszerű összeszerelési technológiát alkalmazott a GT-R esetében.
 
Kiterjedt mértékben alkalmazták a könnyű szerkezeti anyagokat, így alumíniumból készül a motorház- és a csomagtartó fedél, valamint az ajtók külső borítása. Szénszálas műanyagot használtak a karosszéria orrkiképzésében, a hűtő felfüggesztésénél, a motorbölcső első részénél és a hátsó aerodinamikai diffúzor fenéklemezénél. Különleges üvegszálas anyagot alkalmaztak a motor fenéklemezének kialakításához, ami szinte sima alsó részt képez, tovább javítva a GT-R aerodinamikai viselkedését. Az ajtók belső része fröccsöntött alumíniumból készül, így kiváló védelmet nyújtanak oldalirányú ütközéskor.
Az első kerékfelfüggesztés lengőkarjának végét befogadó ház is könnyű, de igen szilárd fröccsöntött alumíniumból készült, és a 2011-es GT-R újdonsága az itt alkalmazott merev és könnyű szerkezetű kitámasztó rúd. A szénszálas anyag és alumínium-méhsejt kompozit anyagból készült rúd a motortér elválasztó falába van beépítve. A bal és jobb oldali futómű-tám ily módon való összekötése nagyban javítja a karosszéria irányváltás közbeni gyors reakcióját.
További kitámasztó elemet építettek be a műszerfal panel utas-oldali részébe. Az ez által megnövelt merevség ugyancsak segíti a bevitt kormánymozdulatra adott gyors választ.
 
Dizájn és aerodinamika

Izmos, a talajhoz simul, és masszív. A 2011-es GT-R kiállása kétségtelenül erőteljes. A japán autós kultúra, valamint a videojátékok világa erősen befolyásolták formájának kialakulását.
 
"Az volt a küldetésünk, hogy egy különleges autót, egy szuper sportautót hozzunk létre, és ne egy normális gyors autót - így zömökebb, praktikusabb és izmosabb"- mondja Shiro Nakamura formatervezési igazgató. "A GT-R esetében kulcsfontosságú a funkcionalitás. Nem túl alacsony, könnyű be- és kiszállni, jól kilátni belőle és könnyű vezetni.
"Nem szép, elegáns formára törekedtünk, hanem eredeti és hatékony formára. Lesznek olyan emberek is, akik megveszik ezt az autót, de van Ferrari-juk és Porsche-jük is. Ennek az autónak másnak kell lennie, mint a többieknek. Látható, hogy ennek az autónak a formáját nem a női szépség befolyásolta, mint az olasz autókét, hanem a férfias szépség.
A design-jellegzetességek közül szembetűnő a hátsó ablakoszlop hajlata. „Ez eléggé megkülönböztető vonás, és egyben segíti a hátsó légáramlást" - mondja Nakamura, „ugyanakkor a GT-R tetővonala így valóban szokatlan." Azt is elmagyarázza, hogy az autó mély, lapos oldala meglehetős funkcionalitással bír: "Lapos, mint egy jól kondicionált has, de segít az autó szélességének becslésében és egyben jót tesz az aerodinamikának is."
 
A kiváló aerodinamikai viselkedés természetesen a legfőbb követelmények közé tartozott, és 2011-es GT-R-en elvégzett részletmódosítások 0,26-ra csökkentették le a légellenállási alaktényezőt. Áttervezték az első lökhárítót, amelyen most két levegőterelő található, melyek kb. 10%-kal növelik a leszorító erőt. Ezzel együtt ez a megoldás csökkenti a motortéren belül kialakuló légellenállást, és fokozza az első fékek hűtősét szolgáló légcserélőn átáramló levegőmennyiséget. Mindkét oldalon beépítésre került egy-egy LED-es nappali menetfény, amelynek nagy átmérőjű fénykibocsátó felülete nagy intenzitású fehér fényt bocsát ki.
 
Újratervezték a hátsó lökhárítót is, melynek most alacsonyabbra került a súlypontja és átformázott alsó vége hátrafelé meghosszabbodott. A hátsó diffúzor meghosszabbításával nőtt a padló alatt áramló levegő hűtő hatása és csökkent a légellenállás.
 
Javult a hátsó kipufogó zajcsillapító hűtőteljesítménye, a hátsó lökhárítón kialakított levegőkilépő nyíláson keresztül pedig a levegő eltávozik a kerékdobból, ami szintén 10%-kal növeli a hátsó kerekekre ható leszorító erőt.
További vizuális változást jelent a négy megnagyobbított kipufogóvég, míg a nagy fényintenzitású LED-es hátsó ködlámpa most beépült a meghosszabbított diffúzorba. A GT-R hat külső színben érhető el, ezek közül kettő új: a metálfekete (amely az eddigi alapszín, a Kuro fekete helyére lép), valamint a Daytona-kék (ez a titán-szürkét váltja fel.)
 
Belső tér

Aki beül a GT-R kormánya mögé, azt átjárja a '"hely varázsa", ugyanakkor sok tekintetben nagyon is „normál autó" maradt: tágas, kényelmes és szellős.
 
A első formavilág kétségtelenül kihangsúlyozza az autó nagyteljesítményű jellegét, ugyanakkor azonban praktikus, a kezelőszervek intuitív módon, könnyen használhatók. A vezető egy kis átmérőjű, multifunkcionális kormánykereket ragadhat meg, amelyet puha, kézzel vart bőrrel vontak be, és ugyanilyen a sebességváltó gomb és a műszerfal, valamint a középkonzol és a első ajtókárpit bevonata is. A középkonzolon található piros színű motorindító gombot az intelligens kulcs-rendszer hozza készenléti állapotba.
Az analóg kijelzésű fő műszerek számlapjait vastag keret övezi, és jelzik az aktuális sebességfokozatot is: a fő helyet középen a nagy fordulatszámmérő foglalja el, melynek skáláján 7000/perc fordulatnál kezdődik a piros tartomány, mellette jobbra a kisebb fokozatkijelző, hűtőfolyadék-hőmérő és az üzemanyag-szintjelző, balra a sebességmérő.
 
A fő műszer-egységgel azonos magasságban helyezkedik el a középkonzolon a multifunkcionális, 7 collos LCD-kijelző. Ez az autó telemetrikus adatainak széles skálását jeleníti meg a vezető számára, a grafikát a Polyphony Digital Inc. céggel együtt fejlesztették ki, melynek tervezői a Sony PlayStation Gran Turismo játékát is megalkották.
 
A menü-rendszerből igény szerint előhívható kijelzésekről leolvasható a hosszirányú és oldalirányú gyorsulás, a fojtószelep nyitási szöge, a kormánykerék-elfordítás szöge, továbbá egy egész sor mechanikai adat, az olajhőmérséklet és -nyomás, valamint a turbónyomás. A gazdaságos vezetés elősegítése céljából megmutatja az ún. „optimális fokozatváltási térképet" is. Azoknak, akik nagyon komolyan veszik a vezetést, a rendszer eltárolja és a saját részletes vezetési jellemzőiket. A multi-funkcionális érintőképernyős kijelző megjeleníti a műholdas navigációt és rajta keresztül kezelhető az audio-rendszer is.
A multifunkcionális kijelző alatt a vezető felé fordított kapcsolósor tartalmazza a légkondicionáló, az audio-rendszer kapcsolóját, valamint a lengéscsillapítók, a sebességváltó és az elektronikus menetstabilizáló rendszer (VDC) beállításához szükséges kapcsolókat.
 
A GT-R-be a kombinált audio- és navigációs rendszerét, a Nissan „Premium Connect"-et építették be, amelynek tovább finomították a könnyű kezelhetőségét és frissítették szolgáltatásait. A rendszer magját merevlemezes (HDD), 40 GB memóriájú navigációs rendszer képezi, amely gyorsabb működést és nagyobb adattárolási kapacitást biztosít.
A rendszer erősségei közé tartozik a bővített térképállomány, amely immár Törökországot, Kelet-Európát és Oroszországot is felöleli, az új, könnyen követhető 3D-s navigációs vezetés és az út, valamint a jellegzetes útmenti objektumok valósághűbb megjelenítése.
 
A nagyfelbontású WVGA LCD képernyő pixelszáma a négyszerese az alterjedt navigációs rendszerek kijelzőjének. A valós idejű közlekedési információkat az RDS-TMC szolgáltatja, a gyorsabb működés azonban a pillanat tört része alatt lehetővé teszi az újratervezést.
 
A felhasználók hozzáférhetnek a Michelin POI (érdekes célpontok) információihoz, amely kiterjed 20 európai városban az éttermek, szolgáltatások, múzeumok és más turisztikai célpontok részletes információinak megjelenítéséhez.
Érintőképernyős interfész könnyíti meg és teszti maximálisan biztonságossá a használatot, nemcsak a navigáció, hanem más funkciók esetében (mint pl. a Bluetooth telefonos kapcsolat és a szórakozás). Beszéd-felismeréses üzemmódban is használható a rendszer.
 
A képernyőn megjelenített utasítások hét nyelven - angol, francia, német, spanyol, olasz, portugál és holland - jeleníthetők meg.
A HDD információs és szórakoztató rendszer további előnye, hogy magába foglalja a 9,3GB méretű „MusicBox"-ot, a zenetárat, amely akár 300 CD zenei anyagát is befogadja. A CD-lejátszóba való behelyezésükkor a CD-k tartalma automatikusan rögzítésre kerül (a funkció kikapcsolható).
 
Mindazok számára azonban, akik gyorsan rendelkezésre álló, bővebb zenei kínálatot akarnak, rendelkezésre áll az iPod/USB-csatlakoztatás lehetősége, amit szintén a képernyőről vagy a kormánykapcsolókról lehet működtetni. A lejátszott zeneszám, az előadó neve és az albumra vonatkozó egyéb adatok megjelennek a képernyőn. A berendezés képes Bluetooth-os audio átjátszást is fogadni, melyen keresztül egyéb eszközök hanganyaga is lejátszható.
 
A 2011-es GT-R módosításai finomak, és az a céljuk, hogy fokozzák az autó használatának varászát. A navigációs képernyőt átalakított formai és kidolgozási környezet veszi körül, ahol a tűzés a minőség-érzetet emeli. A fűtéskapcsoló-panelen a kapcsolókat övező rész most valódi, matt fekete karbon, a kormánykerék mögötti fokozatváltó szárnyak pedig magnéziumból készültek.
 
A konzolon ás a légkondicionáló levegőbelépő nyílásai körül lévő gyűrűk most sportos füst-fekete bevonatúak.
A 2011-es GT-R-nél bevezetett talán legfontosabb módosítás, hogy kétféle belsővel érhető el. Az egyik a GT-R sportos természetét hangsúlyozza ki, a másik a luxus-vonulatot helyezi előtérbe. Az ár független attól, hogy a megrendelő melyik változatot választja.
A Black Edition kivitelben fekete bőrrel bevont Recaro kagylóülés található. Az ülések oldalán és a sebességváltón piros díszítőelem látható. A tetőkárpit fekete színű.
 
A Premium Edition változatban a bőrülés világosszürke vagy fekete színű, és a világosszürke tetőkárpittal együtt világosabb, szellősebb érzést ad.
 
Mindkét ülés kanyarodás közben is fokozott kényelmet és biztonságot ad. Az ülés alakjának módosítása, és az ülőfelület hosszának növelése csökkenti a comb és az alsó hátgerinc fáradását. Az ülések hossz- és magassági irányban elektromosan állíthatók, ugyanígy a háttámla dőlési szöge is, és változtatható intenzitású elektromos fűtésűek.
Az első ülés billentő kapcsolójának működtetés után könnyen hozzáférhető hátsó két ülés felnőtteknek csak rövid útra ad teljes kényelmet, inkább gyermekek vagy kézitáskák, kabátok elhelyezésére ajánlott. A csomagtartó befogadó képessége (a VDA módszerével mérve) 315 liter, éppen elegendő két golftáska, vagy a nyaraláshoz szükséges alapvető csomagok elhelyezésére, ezzel is kihangsúlyozva a GT-R mindennapi használhatóságát.
 
Érték

Az alapfelszereltség - mint mindig - igen gazdag. A 2011-es GT-R alapkivitelének része a Connect Premium HDD műholdas navigációs rendszer, az iPodTM csatlakoztatási lehetőség, a merevlemezes zenetárolás, a Bluetooth-os telefoncsatlakoztatás, a 20" méretű könnyűfém kerekek, a defekttűrő abroncsok, az egyénileg szabályozható légkondicionáló. Az egyedüli opció a Premium Edition és a Black Edition közötti választási lehetőség.
 
Mindehhez vegyük hozzá a duplaturbós V6-os motor által a GR6 két tengelykapcsolós sebességváltón keresztül leadott teljesítményt, a négykerékhajtást, valamint az árat, és látható, hogy a GT-R verhetetlen marad.
"Bemutatásától fogva a GT-R figyelemreméltó módon vegyíti a nagy teljesítményt és a köznapi használhatóságot. Ha a körülmények megengedik, lélegzetelállító a teljesítménye, kivételes szintű a tapadás-kihasználása, ugyanakkor olyan könnyen vezethető, mint egy ötajtós ferdehátú családi autó a városban."
 
"A 2011-es GT-R ezekre az alapokra épít, tovább javítva a teljesítményét jellemző paramétereket, de továbbra is legalább annyira kezes a belvárosban, amennyire magával ragadó a Nürburgringen."
 
"A GT-R megint átírta a szuper sportautók szabálykönyvét" - mondta Andy Palmer.
*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek konkrét árajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom